RSS

Tijd voor verandering! – ARTIKEL

06 Feb
engelse vlag

English

Soms word ik midden in de nacht gewekt door een gevoel dat  ‘de slaap‘  wel even kan wachten tot morgen. Dan stap ik mijn warme bed maar uit en ga, mijn intuïtie volgend, schrijven of schilderen. De toeschouwer in mij kijkt wat de creator gaat doen. En zo kwam dit beeld dat geschilderd wilde worden tevoorschijn.

Ook hier ben ik de hele nacht doorgegaan, want het ImageMOEST blijkbaar af!  Dit is dan ineens weer zo’n schilderij dat al heel duidelijk, zelfs tot in detail ‘doorkwam’ en als ik dan eenmaal begonnen ben, ga ik ermee door tot het uitdrukt wat het moet uitdrukken.

Het is een -vrij dwingende, zo voelt het-  aanmoediging  om de verandering te aanvaarden en naar het gevoel te gaan. De vrouwelijke energie van het hart, respect en de intuitie.  Het gevoel van echte liefde, voor jezelf, voor de wereld en voor de andere gelijkgestemden/soulmates die we in deze tijd mogen en zullen gaan ontmoeten.

De hand die links in beeld komt ‘schuurt’ het verleden weg. Schuren doet altijd een beetje pijn, maar het is ook helend om een nieuwe laag te creëren.  Het slijk der aarde, hier en daar sporen van ‘bloedvergieten’, de vergiftiging door o.a. Monsanto van alles wat de aarde voortbrengt. Allemaal ten faveure van de illusoire rijkdom waarvan we menen dat  ‘geld’ ons dat brengt. We mogen naar het gevoel -gesymboliseerd door het water- om naar een hogere vibratie (of trilling) te gaan die resoneert met ons hart, onze ziel.

De wereld is in grote chaos; enorme disbalans die oude relaties, arbeidsrelaties, andere verbindingen of omstandigheden die ons niet meer dienen of zelfs belastend geworden zijn naar de oppervlakte brengen. Waarheid wordt heel belangrijk, voelbaar, zichtbaar, hoorbaar voor iedereen. Verantwoordelijk voor onszelf, onze eigenheid, ons eigen innerlijke geluk… Voor de één is dat al langer zo, voor de ander komt het langzamerhand tot een inzicht, al dan niet gedwongen. Maar de tijd is nu, ingezet in 2013 en voortgaande in 2014, dat we onze authenticiteit mogen gaan terugvorderen. ‘Zijn’ wie we werkelijk zijn en wat we na de afgeronde cyclus van 26000 jaar zo goed als verloren waren.

Kies je voor het duister, voor materie, voor geld, status, macht etc. dan zul je dat ook aantrekken, of kies je voor het licht, voor de liefde, voor de verbinding zoals we die allemaal diep van binnen kunnen herkennen zo we daarnaar verlangen, dan zul je de echtheid van jezelf en het leven ontmoeten en aantrekken en dus gelijkgestemden. We krijgen nu de keuze. Ik vind het een mooi beeld wat ik kreeg en wat ik bij deze doorgeef. Hetgeen ik dagelijks voor mijn werk doe maar dan met woorden. Nu komt het vrij sterk in een beeld naar voren…

Een tijd waar ik -als rechtgeaarde waterman- al zo lang op wacht, omdat ik me niet kan voorstellen hoe het is om niet uit mijn gevoel en mijn hart te leven en me daarom niet zou kunnen bekommeren om alles wat leeft op deze aarde en zelfs daarbuiten. Ik gun iedereen dat gevoel van delen, verbinding, die echte zuivere en onvoorwaardelijke liefde dus ik ben toch blij dat ik dit heb mogen en kunnen schilderen. Bij deze de zoveelste geboorte van een nieuw doek, in een nieuw tijdperk , dat we aquariustijdperk of watermantijdperk noemen en hopelijk een nieuwe wereld en een nieuwe samenleving die weer verbondenheid laat zien van hart tot hart…

* – * – * – * – * – * – * – * – * – * – * – *

© Irma Schiffers – 6 februari 2014

Ik werk als zelfstandig coach/consulent en ben te consulteren op mijn eigen lijn: 0909-0501 en niet langer bereikbaar via Antwoorden & inzichten (eveneens voor 0,90 cent per minuut)

Alle artikelen op deze website worden belangeloos geschreven ten bate van ‘humanity’ en mogen in het geheel worden overgenomen en verspreid, mits voorzien van bronvermelding!

Dit artikel mag overgenomen en/of verspreid worden, mits voorzien van bronvermelding

 

Tags: , , , , , ,

2 Reacties op “Tijd voor verandering! – ARTIKEL

  1. Inge

    februari 27, 2014 at 10:20 pm

    “‘Zijn’ wie we werkelijk zijn”, het klinkt zo fijn :)
    Hartelijk genieten.. tussen de wervelwinden door, middenin de chaos en nog meer als de storm straks gaat liggen, want het wappert me soms te hard om de oren.
    Fijn, je artikel(en); heel ondersteunend.

     
  2. nestorcappaert

    maart 13, 2014 at 9:16 pm

    Nu ik het schilderij vergroot bekijk, lijkt die schurende hand toch een mensenhand, net zoals de handen die mij in het verleden geholpen hebben. Ik denk toch dat we zelf zullen moeten teweeg brengen die verandering. Rekenen op buitenaardse hulp (die altijd welkom is) getuigt toch maar van onmacht. De groep mensen die verandering wensen, moet ondertussen toch groot genoeg zijn om dat te verwezenlijken. Ik heb alleen nog geen land gevonden met een hart in zijn vlag. Het zal dus wereldwijd moeten gebeuren. Zoals in je Aquariusschilderij: een hart in de wereldbol. Geen oorlog meer en wereldwijd gelijke voorzieningen en basisrechten voor elkeen en alle migratieproblemen zijn opgelost. 99 % van de mensen wensen dat, we moeten enkel niet meer meewerken aan de cultuur van hebzucht, bezit en ongebreideld consumeren. Leiders zijn niet echt nodig, enkel wijze gidsen die op basis van wederzijds respect functioneren. En kennis die nu geheim gehouden wordt, uitwisselen zodat iedereen die kan delen. Wie eerlijk is en empathie uitstraalt, wordt nog wel als een alien bekeken, maar het heeft echt wel een domino-effect. Wie genegenheid ondervindt, wordt gestimuleerd om zelf ook meer genegenheid te verspreiden. Het is een positief liefdevol virus; niet gefabriceerd in een bedrijf, maar in het hart. Het mag voor mijn part heel besmettelijk zijn.

     

Reageren: what's on your mind?

 
