RSS

Facebook-katten

25 Mrt

Soms vraag ik me af of ik mijn Facebook-account wel als enige beheer hier in huis. We weten inmiddels dat we vanuit hele andere hoeken kunnen worden belaagd, waardoor foto’s kunnen worden verwijderd –dat noemen we ook wel censuur- of hele accounts kunnen worden gesloten wanneer je foto’s blijft plaatsen die niet zo van pas komen bij de verstrekking van het gemanipuleerde nieuws.

HPIM1984.JPGMaar wanneer ik ineens op Facebook ‘Irma schiffers: (zegt) ‘grmfplz2’ zie staan, of zoals onlangs: irma schiffers: ‘3’ dan begin ik me wel af te vragen welke ‘onverlaat’ hier in huis mee zit te ‘faceboeken’. Ik kan zes schuldigen aanwijzen die garant staan voor 24 pootjes. Daarnaast nog eens 120 nageltjes die met een heel gemakkelijk vergrijpje een paar letters of leestekens op het internet kunnen plaatsen.

En dan ben ik al lang blij dat zHPIM1986.JPGe niet iemand uit mijn ‘vriendenlijst’ hebben zitten beledigen. Hooguit zetten ze mij hiermee voor aap waardoor de vriendenlijst weer enorm gaat slinken omdat ik naast de onzin die ik voor sommigen wellicht al langer zit uit te kramen, nu ook nog eens ‘onleesbare’  boodschappen zit af te geven.

Ik moet er nu vooral om lachen wanneer ik weer eens zie dat er cryptische boodschappen door mij zouden zijn geschreven. Moeilijker wordt het wanneer ik een nieuwe codelijst moet aanvragen bij de bank omdat ik niet meer kan inloggen op mijn eigen bankaccount. Want wanneer de leestekens op mijn toetsenbord zijn gewijzigd doordat er een toets is ingedrukt waarvan ik het bestaan niet eens weet, gaat dit al snel fout bij het inloggen. Drie keer verkeerd inloggen betekent namelijk ‘einde toegang account’ en vervolgens een en dag of vijf wachten op nieuwe gegevens die via de post zullen worden toegestuurd. Ook de caps-lock toets is favoriet bij ‘Lovely’ waardoor ik acuut spijt krijg van deze voor haar gekozen naam. Boef-ly past haar veel beter en het maakt niet uit, want ‘luisteren’ doet ze toch niet met haar ‘dove oortjes’. Ze laten mij blijkbaar zien dat het toch allemaal onzin is waar we mee bezig zijn.

Afgelopen week begon mijn printer uit zichzelf documenten uit te spugen die inhoud bleken te bevatten uit een grijs verleden. Heel toevallig waren er wel drie van die wollige ‘monsters’ in de buurt. Een paar van die 24 pootjes wilden mij opmerkzaam maken op iets dat ik haast vergeten was, maar wat even daarna een inzicht opleverde en ook erg actueel is voor mij. Toen het laatste document een grappige tekst bleek te zijn van Woody Allen, zag ik de sporen van de dader. Woody zelf, dus! What’s in a name.

Woody Allen

Overigens is die boodschap ook zo gek nog niet. Het is een goed voornemen voor een volgend leven omdat alles er dan een stuk zonniger uit ziet. We leven echt blijkbaar achterstevoren.

De cryptische boodschappen die op internet verschijnen namens mij, zijn dus niet altijd direct aan mijn eigen brein ontsproten maar aan die van de kleine Zenmeestertjes met vier handige, onnavolgbare snelle pootjes, ook al lijkt er soms een grotere boodschap achter te zitten als je even doorpuzzelt. Nu is het alleen nog wachten op het verschijnen van een non-verbale boodschap die ze mij steeds proberen te geven:   Y R U not@home 4 Urs11 ?

 

 
1 reactie

Geplaatst door op maart 25, 2014 in Column, Dieren, Humor, Katten

 

Tags: , ,

Een Reactie op “Facebook-katten

  1. Elisabeth

    maart 27, 2014 at 4:49 pm

    Irma, weer een erg leuk verhaal! En zoooo leuk beschreven!
    h. gr. Elisabeth

     

Reageren: what's on your mind?

 
