RSS

MH17… en nu? (Dutch/English)

19 Jul
engelse vlag

English version

Net als iedereen hoorde ik met ongeloof het nieuws  over het neerstorten van de MH17, de combinatievlucht van KLM en Malaysia Airlines en  dan gaan mijn gedachten onmiddellijk uit naar alle passagiers en bemanning en de nabestaanden van dit vliegtuig, die ik heel veel kracht en sterkte toe wens.

MH17Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat er nog altijd in de wereld gevochten wordt om eigendommen die oorspronkelijk voor alle levende wezens bestemd zijn. Dat er nog steeds gevochten wordt om geld, vanwege een land, een deel van een land, ja om ‘grenzen’ van een land en daarmee om de ‘macht’. En ik voel me nog steeds een vreemdeling in deze wereld en ik vraag me oprecht regelmatig af wat ik hier eigenlijk doe. Kan ik het verdriet van de wereld dragen? Nee, ik heet geen ‘Atlas’, naar de mythologische figuur die de wereld op zijn schouders droeg, maar soms heb ik dat gevoel wel heel sterk wanneer ik voor de zoveelste nacht niet slaap en me verdrietig als een ‘alien’ voel.

Met verbijstering hoor ik de nieuwsberichten waarin teksten voorbij vliegen als ‘we hebben het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald’ en ‘we betreuren het verlies van 193 Nederlanders’. Zijn dit teksten uit de mond van zogenaamde ‘beschaafde mensen?’

Waarom wordt er überhaupt anno 2014 een vliegtuig ‘naar beneden’ gehaald alsof het om een computergame gaat en hoe zit het met die andere inzittenden die toevallig een andere taal spreken en in een ander land geboren zijn? Hoeven we die niet te betreuren? Ook hier gaat het blijkbaar weer om grenzen. Hoe wil je dat deze gerespecteerd worden wanneer je zelf andermans grenzen ook niet met respect behandelt?

En opnieuw zie en hoor ik mensen aan het woord die geacht worden ‘volwassen’ te zijn (misschien grown up, maar blijkbaar niet ‘mature’) en die direct met de vinger naar een ander wijzen. Dringt het nog steeds niet tot ze door dat ze daarmee ook naar zichzelf wijzen? Dat we allemaal één zijn en dat we door te wijzen naar het bord voor de kop van de ander, de splinter in ons eigen oog niet meer zien? Durven ze echt zelf die ‘eerste steen’ te werpen?

Ik voel me opnieuw als die spookrijder op de snelweg die de waarschuwing op de autoradio hoort dat er waar hij rijdt een spookrijder is gesignaleerd en verbaasd uitroept ‘één? Ik zie er wel honderd!’ Waarschijnlijk heb ik ze zelf ook niet allemaal op een rijtje, anderzijds zou het ook zo kunnen zijn dat de hele wereld gek geworden is.

En tóch, hoor ik steeds meer geluiden om mij heen van mensen die ditzelfde machteloze gevoel herkennen en het ook niet meer begrijpen of aan kunnen. Gelukkig zijn er dus meer ‘spookrijders’ en als het er maar genoeg worden gaan we met z’n allen de andere kant op! En dat wordt tijd. Hoog tijd!

En misschien gebeurt dit allemaal wel dáárom, want je kunt je dus opnieuw afvragen of toeval wel bestaat. Of is het een speling van het lot die een groter doel zal moeten dienen? Zou het waar zijn? Een massale wake up-call voor de mensheid dat we ons moeten herinneren dat we over een hart beschikken waarmee we compassie en verbondenheid kunnen voelen en ervaren als we dat open durven te zetten?

Een Maleisische stewardess kan helaas meepraten over deze krankzinnige speling van het lot nadat ze eerst haar eigen leven bij ‘toeval’ heeft gered door een dienst te ruilen zodat ze niet, zoals gepland stond, meevloog met de MH 370, terwijl haar man –ook steward- nu ook een dienst ruilde en daardoor juist wél aan het werk was tijdens de onfortuinlijke vlucht van de MH17. Zij heeft de vorige ramp overleefd, maar is nu haar man kwijt. Dat zijn onbegrijpelijke dingen.

Er moet natuurlijk een onderzoek komen. Er zijn ergens antwoorden op de vele vragen en die moeten gezocht worden. Maar ik hoop oprecht dat we allemaal ook naar ‘onszelf’ gaan kijken en waarom deze dingen blijkbaar helaas nog steeds gebeuren. Alles wat hier op deze planeet gebeurt heeft een causaal verband omdat het energetisch blijft bestaan. En energie volgt razendsnel onze gedachten. En zolang we alleen naar de gevolgen kijken zonder de oorzaak aan te pakken, zijn we net als de medische wereld alleen met symptoombestrijding bezig.

Het levert over het algemeen voor bepaalde bedrijven veel geld op en dat is de voornaamste reden dat het causaliteitsprincipe nog steeds wordt genegeerd. Mhart handenaar als we nu eens eindelijk allemaal terug naar de bron, naar de kern gaan, is deze ‘symptoombestrijding’ helemaal niet meer nodig. Domweg, omdat er geen symptomen meer zijn. Dan leven we eindelijk in een ‘gezonde’ wereld zoals deze ooit bedoeld was! Je hoeft er alleen maar zelf mee te beginnen volgens het enige geldige principe: ‘verbeter de wereld en begin bij jezelf’!

Zullen we…?

 

© Irma Schiffers

Alle artikelen mogen in zijn geheel worden overgenomen en verspreid, mits voorzien van bronvermelding.

Dit artikel is op 19 juli 2014 overgenomen door ‘Gewoon-nieuws’ en ‘Gewoon-spiritualiteit.nl’

 

Tags: , , , , , ,

10 Reacties op “MH17… en nu? (Dutch/English)

  1. Elisabeth

    juli 19, 2014 at 11:57 am

    Lieve Irma,

    Jouw geschreven stuk is me uit het hart gegrepen. Ook ik verbaas me al zo lang over het feit dat mensen in staat zijn, zo iets vreselijks aan te richten om een stukje land, om macht. Te willen heersen over anderen. Waar heb je het over ! Hoe kun je zo in het leven staan. Voor je zelf verantwoorden. In wezen zijn het primitief denkende! Met enge gedachten en nog niet het vermogen hebben, het anders te zien en te doen. Het gebeurd in het groot , maar ook om ons heen.

    Irma, je hebt in deze brief alles aangeraakt wat er toe doet. In duidelijkheid, wijsheid en kracht ! Laten we hopen dat er ooit een tijd komt van VREDE !!

    Een warme groet, Elisabeth

     
  2. irma2014

    juli 19, 2014 at 6:52 pm

    Dit is op Gewoon-spiritualiteit.nl herblogd.

     
  3. nanette

    juli 19, 2014 at 8:06 pm

    Ik vroeg mijn zelf al af waarom je, hiervoor je schrijven aan bovendien.com en aan gewoon nieuws gaf met bron informatie via je blog en nu niet meer. En nu via gewoon spirituaiteit.nl het deelt. Wat is jouw reden daar voor. En wat betreft DE TWEEDE vliegtuig is misselijk makend,wederom. Je schrijft grensen. En komen we achter de waarheid over de twee vliegtuigen?? We zullen het mee maken ieder voor zich op zijn eigen manier.
    In liefde nan
    Mijn eerste stap van liefde

     
  4. irma2014

    juli 21, 2014 at 11:29 am

    Hallo Nanette, ik schrijf onder de artikelen door welke sites het is overgenomen. in dit geval door Gewoon-nieuws en daar verwijs ik dan ook naar. In eerste instantie schrijf ik ze voor dit (eigen) blog. Daarnaast is ‘gewoon-spiritualiteit’ ook een blog van mij samen met collega’s dus sommige artikelen zal ik ook daar neer zetten.
    En inderdaad, e.e.a. zal zich moeten ontvouwen maar de waarheid wordt momenteel enorm geweld aangedaan dus we zullen ‘zelf’ moeten voelen om te gaan ‘weten’ wat er aan de hand is. Het voordeel is dat we in een tijd zitten (ook qua astrologische standen) waarin de waarheid steeds sneller en helderder aan het licht komt. Mede door de evolutie waar we nu met volle vaart inzitten (awakening). En ja, ieder op zijn/haar eigen manier…

     
  5. Henk

    juli 21, 2014 at 4:51 pm

    “Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat er nog altijd in de wereld gevochten wordt om eigendommen die oorspronkelijk voor alle levende wezens bestemd zijn. Dat er nog steeds gevochten wordt om geld, vanwege een land, een deel van een land, ja om ‘grenzen’ van een land en daarmee om de ‘macht’.”
    ——-
    Voor mij is dit niet onbegrijpelijk en ik zal je uitleggen waarom. Bij zoveel organismen zie je territoriale driften om een stuk grond te bemachtigen waar er één de baas wil zijn. Deze drang zit geprogrammeerd in levende wezens. Sommigen hebben daar veel minder last van (volgers) en anderen weer heel veel (de alfa’s, leiders).

    Dat je het er niet mee eens bent kan zo zijn, maar dan kun je het nog wel accepteren. Het is een utopie om te denken dat mensen zonder geweld samen kunnen leven en alles kunnen delen. Zelfs al zet je 20 pacifisten bij elkaar op één grondgebied, dan zul je zien dat er na verloop van tijd altijd wel iemand is die toch geweldadig wordt of wat meer de baas wil zijn dan iemand anders.

    Daar doe je niks aan en zit in de natuur.

     
  6. leo

    augustus 20, 2014 at 10:41 am

    Helaas heeft henk volkomen gelijk.

     
  7. JaccoV

    november 12, 2014 at 12:59 pm

    Wat betreft Henk en Leo. In een systeem zonder geld. Waar alleen persoonlijk bijdragen geldt zal het gevecht om grond en macht vanzelf stoppen. Wij zijn intelligente wezens, iig op deze planeet, en geen wilde dieren. Wij zouden juist in staat moeten zijn de oerdrang waaraan gerefereerd wordt door Henk te overkomen. Helaas is er een schaduw elite die ons juist activeert in dit oer gedrag. De reden is om ons dom, mak en bezig te houden met onbelangrijke zaken. Ondertussen zorgt dit ervoor dat dezelfde schaduwelite de macht behoudt. We hebben elkaar nodig om er iets van te maken. De huidige individualisering die in gang is gezet is fout. We zijn met zijn allen één en zolang het leeuwendeel dit niet ziet of wil zien blijven we op dezelfde voet doorgaan…en zijn we gedoemd als slaven te dienen voor een zeer kleine minderheid.

     
    • irma2014

      november 12, 2014 at 6:17 pm

      Ja Jacco, zo is het. We moeten beseffen dat we gehoor blijven geven aan de elite die hun eigen agenda blijven voeren en geld is hun machtsmiddel. Ik zei het laatst ook in het radio-interview: als we dat loslaten komt er een hele andere waarde bovendrijven, een groter besef van ‘wat er nog meer is’ en dus ‘wie we zijn’. Een mooi artikel daarover plaatste ik zojuist van mijn collega Bob op ‘gewoon-spiritualiteit’ Een mooie metafoor voor de ‘list’ die ons telkens wegleidt van datgene waar het werkelijk om draait.

       
  8. Bob Kukler

    november 13, 2014 at 11:39 pm

    Jacco, misschien moeten we de wereld (en dus ook onszelf) niet bekijken vanuit het oordeel van goed of fout… maar meer vanuit het perspectief: werkt het wel of niet? En als we helder kijken, nemen we waar dat alle systemen voor geen kant meer werken. Het economische systeem werkt
    totaal niet meer; een heel klein gedeelte (<1%) bezit zo'n beetje alles van het kapitaal, terwijl er wereldwijd (en ook in Nederland) steeds meer armoede is. Ook het ecologische systeem werk niet,
    omdat het gedwarsboomd wordt door de oude elite. En wat werkt nu eigenlijk wel? Volgens mij niets. Om daarover meer bewustzijn te creëren heb ik op deze site een artikel geschreven: https://irmaschiffers2014.wordpress.com/2014/10/24/visie-op-na-2012/comment-page-1/#comment-889

     

Reageren: what's on your mind?

 
