RSS

Hallo, is daar iemand? (Column)

19 Okt
engelse vlag

ENGLISH

Dat is een kreet die veel te vaak door mijn hoofd gaat. Hardop roepen heeft namelijk geen zin, er luistert hooguit een aantal vogels. En dan zijn het ook nog vaak van die meeuwen die je belachelijk maken met hun rasechte lachsalvo’s terwijl ze nog net niet op je kop schijten als ze over je heen vliegen. En toch houd ik van ze, de natuur is geweldig waar deze nog bestaat…

Maar wanneer ik wel menselijke vogels tegenkom en het komt zowaar tot een gesprek, kan ik eigenlijk nooit antwoord geven op de vraag wat ik zoal tegenwoordig doe ‘for a living’. Men kent mij nog als bassist, misschien als kunstschilder, of  als ‘de zus van…’ en als ik op die vraag écht antwoord ga geven is het gesprek eerder ten einde dan ik zelf door heb. Ergens in de verte zie ik nog een hand omhoog gaan terwijl het geluid al de andere kant op gaat zodat ik nog iets vaags hoor als ‘nou, tot ziens hoor!’ En ‘for a living’? Zelfs dat nog niet eens, liefdewerk-oud papier, maar daar maak ik me niet eens het meest druk om!

krantenIk vraag me af hoeveel abonnees er nog zijn op bijvoorbeeld de Volkskrant of de Telegra(a)f. Waarschijnlijk heeft de meerderheid van de abonnees de krant als televisiegids. Want daar zijn de meeste mensen het liefst mee bezig. Wat komt er op TV en wat gaan we eten vanavond. Dus rent men en masse met de bonuskaart naar Albert Heijn, want het ‘akkepietje’ van vorige week zijn ze alweer vergeten, nadat ze een zoveelste ebola-slachtoffer op tv voorbij zagen komen, gevolgd door een onthoofde toerist in een perfecte Hollywood-productie. Albert Heijn registreert met die kaart weer keurig wat uw eetgewoonten zijn en voegt dat toe aan het dossier bij de NSA. Dan kan de wereldbank weer berekenen hoe lang u ongeveer nog te leven heeft. En als dat te lang is en teveel kost, sturen ze wel even een ebolaatje op u af of ze laten uw favoriete producten de komende weken wel even door Monsanto afleveren bij AH. Dan hoeft u ook niet lang meer uit de steeds kleiner wordende ruif mee te vreten.

Maar het kan nog veel gekker. Mocht u zich druk maken over wat u vanavond moet gaan eten, wil ik u voor u wegloopt met een zwaaiende arm en een wegwaaiende ‘nou, tot ziens hoor’ even waarschuwen dat u binnenkort waarschijnlijk in diezelfde arm verplicht gechipt zult worden door een vaccinatie tegen ebola. Er is namelijk weer een whistleblower actief van het CDC die hier nu voor waarschuwt, (zie ook hier) of is het misschien wederom de moedige Dr. Thompson die het nieuws over BMR-vaccinaties als veroorzaker van autisme onlangs naar buiten bracht.

Ongelooflijk! Mensen zijn bezig met hun eigen interne ‘feel good-programma’ en het is oh zo begrijpelijk, want wie wil dat ouderwetse gevoel niet weer eens hebben? Ik verlang er in ieder geval al heel lang naar. Maar ondertussen is de waarheid samen met de democratie gesneuveld in een hele geniepige wereldoorlog die men volledig ontkent! Als ik al niet voor een alien wordt aangezien, ga ik mezelf wel zo voelen.

Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar die tijdreiziger Scott waar ik laatst over schreef. Want reizen in de tijd brengt ook wel voordelen met zich mee. Als je partner je niet meer bevalt ga je gewoon even je hond uitlaten en zap je, eenmaal buiten, jezelf gewoon naar een ander tijdperk. Wie weet zit je dan ineens wel naast een hele andere figuur op de bank. En als dat er een stuk gezelliger uitziet vertel je netjes uit welk jaar je komt en ga je gewoon verder met je nieuwe leven. Dus niet van ‘hallo ik ben Irma’, nee eerder ‘ik kom van 2014’.

Waar trouwens je hond gebleven is weet ik natuurlijk niet. Die vindt de weg hopelijk zelf wel terug, maar misschien ligt je dalmatiër ineens als een maltezer leeuwtje aan je voeten omdat hij mee transporteerde, inclusief de zwarte vlekjes. Wel avontuurlijk en het scheelt een hoop echtscheidingsgedoe, toch?
Het kan allemaal zoveel gemakkelijker, maar waarom doen we dat dan niet, vraag ik me oprecht regelmatig af.

cover-europesemythes-lrWeet je wat helpt?  Als financieel deskundige Willem Middelkoop met zijn avondvullende presentatie  op 10 november a.s. integraal op alle TV- en radiozenders wordt uitgezonden. En op dezelfde dag wordt huis aan huis het nieuwe boekje van Ewald Engelen verspreid als een presentje van je eigen bank voor je jarenlange inspanningen om geld terug te betalen dat ze uit het niets voor je hebben gecreëerd. Misschien laat je het avondeten dan voor wat het is, geef je je televisietoestel aan de opvang voor daklozen en ga je in de benen om er iets aan te doen. Dat we binnenkort gechipt gaan worden en nog meer gifstoffen ingespoten gaan krijgen en dat er dagelijks duizenden mensen door een aantal criminelen om zeep worden geholpen is slechts ‘a minor thing’, dat heb ik inmiddels wel begrepen. Maar als je aan onze centen komt gaan we ineens de straat op. Geld maakt immers heel gelukkig!

Ik richt me tegenwoordig maar tot Sint Juttemis, die luistert altijd! Ik wil nog een paar pogingen doen om ‘hallo, is daar iemand?’ te schreeuwen en als dat niet lukt zap ik mezelf  toch maar met viervoeters en al naar 2070. Al dan niet met vlekjes!

©Irma Schiffers

Alle artikelen op deze site worden belangeloos geschreven ten bate van ‘humanity’ en mogen in het geheel verspreid worden, mits voorzien van bronvermelding

 
48 reacties

Geplaatst door op oktober 19, 2014 in Bewustwording, Column, Maatschappij, Opinie, Politiek

 

Tags: , , , , , , , , ,

48 Reacties op “Hallo, is daar iemand? (Column)

  1. Veronica

    oktober 19, 2014 at 10:39 am

    Klasse!!! Wat begrijp ik je frustratie. Als ik probeer om in mijn omgeving over dit soort zaken te praten krijg ik afweer, opmerkingen als “waarom wil je dit weten, je kunt er toch niets aan veranderen” of “ik wil me daar niet mee bezig houden, mij veel te negatief”. Ik probeer dan uit te leggen dat bewustwording helpt om je te focussen om waar het werkelijk om gaat, maar iedereen is inderdaad veel te druk met zijn dagelijkse besognes. En door het gebrek aan weerklank dreig je zelf ook telkens weer af te glijden. Zucht. Ja, ik tijdreis graag met je mee!

     
    • ezra70

      oktober 19, 2014 at 12:24 pm

      Hallo, is daar iemand? Ja, Irma er zijn er velen.
      Geef nooit de moed op met hetgeen je begonnen bent en denkt dat het de goede weg is.
      Je bent erg waardevol voor iedere bezoeker die naar de waarheid zoekt.
      Dit weekend zijn we op Texel waar we ieder jaar naar toe “moeten” van onszelf.
      Straks vertrekken we weer naar huis maar eerst nog even de wind door onze haren laten wapperen.
      Wanneer we hier komen staan we steeds weer versteld hoe het aan het veranderen is.
      Gisteren was het weer “chemtrail dag”. Vreselijk.
      Op het park zitten we middenin de straling van de wi-fi hotspots.
      Thuis hebben we sinds kort een chembuster en die zet negatieve energie om in positieve energie. Het werkt echt.
      Lieve Irma, het hopeloze gevoel kennen veel mensen.
      Het kwade overheerst momenteel het goede. Positiviteit wint het altijd van het negatieve. Daarom gaan we gewoon door.
      Sinds ruim 1 jaar maak ik een digitale krant en stuur die naar diverse mensen. Jouw artikelen zet ik meestal boven aan compleet met alle links.
      Dat is mijn bijdrage aan de verandering in deze wereld.
      Met mijn 72 jaar ben ik behoorlijk actief en strijdvaardig. Mijn dochter en ik wonen met elkaar met twee kleine kindjes en twee lieve honden.
      De rovers van de elite weten ons ook te vinden want volgend jaar willen ze mij €300.00
      AOW afpakken want we besparen toch op gas en licht???
      Nou echt niet want de kachel blijft wel aan als ik thuis blijf om voor de kinderen tge zorgen als mijn dochter werkt…
      Verschillende “alternatieve” sites hebben ook regelmatig dat ze de moed dreigen te verliezen en dat is nu juist wat “ze” willen.
      Ik heb vrij bewust een gedeelte van WO-2 meegemaakt en we zitten helaas al een eind in WO-3 met alle chemische rotzooi in ons eten,water en de lucht. Maar GEEF NOOIT OP!!!

       
      • irma2014

        oktober 19, 2014 at 12:28 pm

        Ezra, al zou ik soms willen, ik denk dat het niet lukt om op te geven. Ik voel en zie daarvoor ook teveel, maar soms…..! Liefs!

         
      • irma2014

        oktober 19, 2014 at 1:20 pm

        Ik weet het van die chemtrails. Ik woon aan de waddenzee, aan de andere kant van het eiland en ik zie ze overvliegen zodra de lucht blauw is. Even later kan ik Den Oever en Den Helder niet meer zien. Het ruikt ook heel chemisch! Zodra ik kan ben ik hier ook weg. Ik zoek naar mogelijkheden en blijf zoeken…

         
  2. Veronica

    oktober 19, 2014 at 11:33 am

    Mag ik je blog gebruiken om een oproep te plaatsen voor wereldwijde meditaties? Doen we in ieder geval iets nuttigs vandaag. Cobra (http://2012portal.blogspot.nl/) nodigt ons uit om elke zondagmiddag om 15 uur GMT (dus nu nog 17u onze tijd, maar miv wintertijd 16u; hij heeft een teller op zijn website) met zijn allen te mediteren waarmee wij een heel sterk energieveld creëren,,
    zie http://2012portal.blogspot.nl/2014/08/planetary-meditation-update.html
    en https://www.youtube.com/watch?v=H0dYWDKR7qU
    En elke zondagavond om 19 uur GMT (nu nog 21u, wintertijd 20u) de “weekly liberation meditation”
    zie http://2012portal.blogspot.fr/2013/03/weekly-liberation-meditations-phase-2_9.html
    en http://www.youtube.com/watch?v=m6HF4etgNaA

     
    • irma2014

      oktober 19, 2014 at 11:35 am

      Ja hoor prima. Alleen zit ik erg in mijn maag met de vertalingen van de laatste artikelen. Die zijn er nog niet in het Engels. Ik zal mijn best doen vandaag om er aan te werken

       
      • Veronica

        oktober 19, 2014 at 12:10 pm

        Ik heb je oproep gezien; helaas is mijn Engels niet goed genoeg om hulp aan te bieden. Sorry

         
        • irma2014

          oktober 19, 2014 at 12:16 pm

          No problem. Ik ga kijken hoever ik zelf kom qua tijd ;-)

           
  3. Maarten

    oktober 19, 2014 at 12:28 pm

    Erg duidelijk wat je ervaart; ja het is bar, ik vrees dat inderdaad grotesk mediteren op dit moment de manier is om nog iets te kunnen. Ik ga de links even bekijken en daarna zap ik mee naar 2070, kijken hoe ik er dan voorsta….

     
    • irma2014

      oktober 19, 2014 at 12:28 pm

      Gezellig Maarten! ;-) En neem je gitaar mee…

       
  4. yvonne

    oktober 19, 2014 at 1:37 pm

    Wat is dit een fijne site, mijn complimenten……heb misschien een tip voor jou en de verschillende “wakkere” lezers, ga eens kijken naar huisje in Hongarije, spotgoedkoop, stukje grond erbij, eigen waterput….En in die tijd dat wij er waren, heb ik geen chemtrail gezien…..En het liefst zonder tussenkomst van een bank. Wij waren voor 7000 euro klaar!

     
    • irma2014

      oktober 19, 2014 at 1:40 pm

      Dat is een aardige tip! Dank je. Ja, ik heb het gevoel dat ik ineens een keer verdwijn en dit klinkt wel heel aantrekkelijk. ;-)

       
  5. Joris

    oktober 20, 2014 at 12:04 am

    De FB groep VaccinVrij van Door Frankema is in een jaar tijd 4.608 leden gegroeit.
    De Gezondheidsrevolutie van Ard Pisa tot 4.600. Dat is misschien niet veel, maar de groei ging snel.

    Het aantal bezoeken van http://www.nieuwemedianieuws.nl in dit jaar tot nu toe is ongeveer 590.000 van ongeveer 190.000 bezoekers.
    http://www.onestat.com/app/report.aspx?id=0

    Er is dus wel degelijk iemand.
    Het zou enorm bemoedigend zijn als we eens zouden weten met hoevelen ‘we’ eigenlijk zijn, wat de definities zijn van we. Iemand?

     
    • irma2014

      oktober 20, 2014 at 3:12 pm

      Ik denk dat dat heel moeilijk te bepalen is. Er zijn diverse groepen: mensen die wakker zijn en actief zijn in het wakker maken van anderen; mensen die wakker zijn en actief deelnemen aan de verandering (klokkenluiders, insiders uit allerlei echelons); mensen die wakker zijn en die er niet over spreken of denken dat ze niets kunnen doen; mensen die niet wakker willen worden en tot slot de mensen die niet wakker zijn en echt niet weten wat er speelt. Van welke groep zoek je een meerderheid? Het werkt mijns inziens als een olievlek. Iemand is ‘wakker’ en praat met anderen die er wel iets in zien en anders gaan kijken. Die praten ook weer met anderen, etc. We gaan ons verzetten tegen bijv. de vaccinaties (zie je al heel veel, terwijl er ook blijkbaar al verscheidene artsen zijn die zelf bijv. de griepprik nu gaan afraden) en tegen overheidsbesluiten, etc. Laatst zag ik een artikel over een brandweerman die samen met zijn team huisuitzettingen door huur- en hypotheekachterstanden moesten doen. De man weigerde en begon daar actie te voeren tegen het beleid en kreeg spontaan zijn collega’s mee. Dat zijn acties vanuit het volk die toch gunstig gevolg hebben.
      Men zoekt vrijheid omdat je ineens beseft dat je zelf ook niet op je achterhoofd gevallen bent. En dat is gaande. De meeste mensen zien beter wat er in de politiek gebeurt en zou moeten gebeuren dan een groot aantal politici zelf. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ik iets stuurde naar iemand uit het kabinet en dat het daarna een motie werd of op de agenda kwam. Daarnaast zitten er natuurlijk een flink aantal mensen in datzelfde kabinet die moedwillig meedoen aan de bewuste manipulatie en propaganda en dat is ernstiger. Maar die zijn nog altijd in de minderheid. Dus wat dat betreft komt het aan op het individu, dat uiteindelijk (daarmee bedoel ik die ‘honderdste aap’) de massa meeneemt. We hebben ze echt niet nodig daar, we zijn heel goed zelf in staat om ons leven op een menswaardige manier te leven met elkaar en dan zonder oorlogen, geweld en armoede. En daar moeten we ons goed van bewust worden. Gezien het grote aantal alternatieve nieuwssites is dat een onomkeerbaar proces als je het mij vraagt, dus dat is een goede zaak, toch?

       
      • Joris

        oktober 20, 2014 at 9:31 pm

        Jaa, die brandweerman! En inderdaad, er is een soort glijdende schaal. Maar ook een discussie in hoeverre je anderen wakker zou moeten maken. Je hoort ook dat dat helemaal niet nodig is als je zelf maar het licht probeert te vinden (vind ik inderdaad al niet altijd makkelijk). Ik vind zelf ook altijd interessant als er in de MSM ineens iets interessants verschijnt, vaak met een groter bereik. Anderen zeggen laat ze toch. En inderdaad, het bereik wordt minder en de andere media worden steeds groter.

        Steve Beckow: “We average about 40,000 hits per day. Let’s say that equals 20,000 unique site visits a day.”
        bron: http://goldenageofgaia.com/2014/10/20/priming-the-pump-starts-the-flow/#more-234156

        Wat betreft de officiele instituties: ja, inderdaad, ze zijn bezig om te vallen; overheden, banken (honderden alternatieve valuta in alleen al Griekenland, Sardex op Sardinie), Justitie (zie o.a. Kevin Annett.) verzekeraars (wij ZZPers beginnen broodfondsen)
        Energiemaatschappijen (klagen nu al dat we zelf stroom opwekken met zonnecellen, wacht maar tot het echt groot wordt, bijv. LENR) etc etc.

         
  6. donquijotte

    oktober 21, 2014 at 12:17 pm

    Vandaag je blog ontdekt. Leuk blog van een mooi mens!

     
  7. Cor

    oktober 22, 2014 at 12:08 am

    Om echt te weten wat er speelt kan ik de volgende lezingenserie aanraden.
    http://www.wanttoknow.nl/aanbieding/lezingenserie-buitenaards-contact-is-werkelijkheid/

    Echt een eye-opener. Eerste serie is stijf uitverkocht. Eind november een tweede serie.
    Wellicht dat er een kwartje gaat vallen.

     
    • irma2014

      oktober 22, 2014 at 12:21 am

      goed Cor! Is voor velen een eye-opener. Ik schreef al eerder in een artikel dat in 2011 al in de Telegraaf stond dat de NSA (onder druk) moest toegeven dat er contact was met buitenaardsen. Dat artikel stond een beetje op de achterpagina klein weggedrukt in een druk katern. Eén van de redenen dat Putin zo gedemoniseerd wordt is omdat hij al heel lang druk op de VS uitoefent om daar openheid van zaken over te geven en ze vertikken het. Dus hij dreigt al langer met het vrijgeven van die informatie. Zie hier dat artikel uit 2011: http://www.telegraaf.nl/buitenland/20273664/__NSA_bevestigt_buitenaards_leven__.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

      Niets geks aan zeg ik altijd maar. Het getuigt eerder van arrogantie dat men denkt dat wij het enige leven zijn in het grote universum. Zou er niet best uitzien als dat zo was. Als je om je heen kijkt zou je toch zweren dat we terug zijn in de oertijd!

       
      • Cor

        oktober 22, 2014 at 11:42 am

        Klopt, maar ik bedoel eerder te zeggen dat je een beter beeld krijgt van het “grotere” plaatje van wat er zich afspeelt op deze planeet. Waarom voelen we ons zo slecht met z’n allen en waarom zijn er chemtrails? Waarom gebeurt er maar niks en waarom doet de politiek niks? Allemaal vragen die je na deze lezingen wel begrijpt. En geloof me; you ain’t seen nothing yet!

         
  8. wolfje

    oktober 22, 2014 at 10:00 pm

    je bent alleen irma. zoals wij allemaal

     
  9. nestorcappaert

    oktober 24, 2014 at 9:14 am

    Ja, ik ben er. Al heel lang. En ik steek mijn hand uit en reik ze aan, maar niemand wil ze grijpen. Wat zeg je ? Je wil liever met je rugzak vol trauma’s verder door het levensbos. Wat jammer. Ik kom binnen twee generaties dan wel eens terug. Ik heb me van tijd vergist. Ik was te vroeg.

     
    • irma2014

      oktober 24, 2014 at 2:59 pm

      Ja Nestor, herkenbaar, je schreef het al eerder onder een ander artikel… Het ‘te vroeg’ zijn herken ik ook heel erg. Maar soms beseffen we niet dat we toch ‘op tijd’ zijn, al zien we dat als ‘bewijs’ niet terug. Het enige wat dan nog rest is een ‘ongezien en onvoorwaardelijk vertrouwen’. En dat is één van de moeilijkste dingen en de allergrootste uitdaging in dit leven als je het mij vraagt….

       
      • nestorcappaert

        oktober 24, 2014 at 4:32 pm

        Het zal dan toch zonder mij zijn, Irma. Volgende woensdag is mijn laatste show; daarna hoeft het voor mij niet meer. Dan verlaat ik het digitale compleet en verdwijn uit beeld.
        Place aux jeunes. Mijn vibratieniveau heeft nog nooit zo laag gestaan als nu. Noch mijn familie, noch die clowns die mijn pc hacken, beseffen wat ze aanrichten door mij te isoleren.

         
        • Maarten

          oktober 24, 2014 at 5:28 pm

          Nestor lees mijn reactie hier onder even a.u.b.

           
        • irma2014

          oktober 24, 2014 at 11:14 pm

          Nestor, ik vind dit heel triest en verdrietig, al begrijp ik zó ontzettend goed waar je zit! Ik ken die zwarte sneeuw die we ‘éten’ook als geen ander! Ik wilde dat ik iets voor je kon doen hier vandaan. Het voelt niet goed dat je zo wegzakt en dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren. De strijd is hard, lang en verdomde eenzaam. Dat geldt voor velen en juist voor diegenen die hun hart open hebben staan voor anderen en voor het collectief. Die lijden het meeste; ik respecteer je beslissing uiteraard, maar voel me een beetje machteloos staan. Jij zegt regelmatig: ik wilde dat ik meer kon doen, ik zeg nu eigenlijk hetzelfde tegen jou. Probeer alsjeblieft op de één of andere manier je energie-level weer wat op peil te krijgen, al besef ik dat dat in deze tijd heel erg ingewikkeld is en je bent daardoor niet de enige die hier momenteel aan ‘lijdt’. Dat gezegd zijnde is dat uiteraard geen ‘troost’ voor je. Besef hoe dan ook, dat je wel degelijk bijdragen levert en hebt geleverd, ook al zijn deze – nogmaals- vaak niet zichtbaar. We zijn hier nu, en soms moeten we onszelf even pauze gunnen in het zoeken naar de reden…….

           
  10. Maarten

    oktober 24, 2014 at 5:26 pm

    Beste Nestor, wat lees ik nu, je zal je redenen wel hebben maar ik vind het jammer dat er nog zo weinig contact is geweest. Je commentaren zijn zeer waardevol ook al ben ik niet altijd in de gelegenheid er op in te gaan. Ik hoop dat je er verstandig aan doet te stoppen. Je wordt hier in ieder geval dadelijk gemist. Mocht je toch nog van mening veranderen dan graag! Beste groet en anders tot hernieuwd contact.

     
  11. nestorcappaert

    oktober 25, 2014 at 6:26 am

    Beste Irma en Maarten, wat heeft het voor zin dat ik aan de uitgang sta te dweilen, als aan de ingang de kranen wijd open blijven staan. Dit is een wereld waarin ik niet welkom ben. Ik wordt niet meer uitgenodigd op verjaardagsfeestjes, mijn vrienden van de psychiatrie wensen ook geen contact meer met mij. Iedereen is bang voor mij. Want men heeft schrik, dat ik het aanvoel als er iets mis is. Want het is te pijnlijk om er over te praten. Als ik zeg dat ik alleen ben, dan bedoel ik echt ALLEEN. Niemand om meer te praten, niemand om mee uit te gaan, niemand om samen te gaan wandelen of fietsen. Als het te pijnlijk is om het te stoppen, hoef ik jouw wereld niet Irma. Dat is een wereld die mij uitspuwt. Waarin het misbruik van generatie op generatie verder gaat. In zulk een wereld veranderd er niets. Blijf maar lekker wijzen wat er overal fout gaat. Maar kijk niet in de spiegel. Het is te pijnlijk. En blijf vooral uit mijn buurt. Wat heb ik aan digitale vrienden, als er NIEMAND is om mee uit te gaan. Ik hoef geen digitale vrienden, ik wil echte mensen om mij heen. En indien dat te veel gevraagd is, leef dan maar verder in jullie fictieve digitale wereld. Ik hoef hem niet. De echte wereld kotst mij uit. En als ik die niet kan veranderen, hoeft het voor mij niet meer.

     
  12. nestorcappaert

    oktober 25, 2014 at 10:51 am

    Zelfs de jonge mensen die ik geholpen heb, durven niet praten. En ik kan ze geen ongelijk geven. Want als ze praten, ondergaan ze hetzelfde lot als ik en worden uitgesloten. Dus, zolang ze zien dat ik geïsoleerd blijf, wordt er gezwegen en blijven ze met hun onverwerkt trauma verder lopen. En zal later, wanneer ze in geldnood komen of hun relatie afspringt, er veel kans zijn dat de fakkel wordt doorgegeven. De westerse wereld wijst graag naar andere culturen, waar omwille van de familie-eer moorden gepleegd worden. Hier is het veel humaner. Men kijkt de andere kant op en laat getraumatiseerde slachtoffers verder lopen met hun problemen. En af en toe, geeft mijn een extra presentje om het eigen geweten te sussen. Op deze wijze zal de wereld nooit een veilige plek worden voor kinderen. Als ik niet aan de voordeur kan dweilen, heeft mijn inzet geen zin. Dan begin ik zelfs al spijt te krijgen, dat ik aan de bel heb getrokken. Dus loop maar allen lekker verder met jullie trauma’s. En blijf uit mijn buurt. Wacht maar tot de sterren gunstig staan, of tot Poetin het komt oplossen, of de messias, de madhi of de andere buitenaardsen. Zelf kun je er toch niets aan veranderen. En in mijn eentje lukt het ook niet. Dus als ik geen steun krijg, houd ik het voor bekeken.

     
  13. irma2014

    oktober 25, 2014 at 1:53 pm

    Het grote probleem is nu in deze tijd: niemand lost het alleen op, en zeker ook ‘een ander’ niet. Samen los je het op! En de mensen die echt zien wat er mis is (nog veel meer dan we hier aan de orde hebben zien komen) voelen zich nu alleen staan. Het is een soort flight or fight mechanisme geworden. Ik ben er ook strontmoe van, dus de keuze is aan ieder voor zich: fight or flight Jammer dat je daar zo geïsoleerd zit. Ik zit het ook, maar heb nog een paar mensen om me heen die met hetzelfde bezig zijn, dus ik denk dat ik van geluk kan spreken. En dat gun ik iedereen….

     
  14. nestorcappaert

    oktober 26, 2014 at 9:35 am

    Wat heb ik er aan dat ik zoveel informatie bezit, Irma, als ik niet kan verhinderen dat er nieuwe slachtoffers bijkomen ? Als ik de balans opmaak, besef ik dat ik mijn energie gedurende meer dan drie jaar heb besteed, aan de enige doelgroep die geen risico vormt om nieuwe slachtoffers te maken. Mensen tussen 50 (inderdaad, bij de aanvang was het eerder 60, maar mijn vrienden van 80 of 90 die het loodje leggen, worden steeds meer vervangen, door vijftigers) en 100 die in een rusthuis zitten, vormen geen bedreiging meer. Wat ik heb gedaan heeft dus weinig bij gebracht om de wereld veiliger te maken voor kinderen. Weet je waarom ik facebook heb afgesloten, Irma. Omdat ik bijna on line kan meemaken, dat sommige van mijn vrienden het moeilijk krijgen, hervallen en nieuwe slachtoffers maken. Ze kunnen er niets aan doen, het is sterker dan hun zelf. Ze haten daarna zichzelf en zoeken vergetelheid in drank of drugs. En proberen het financieel goed te maken. En ik sta machteloos om het te verhinderen. Ik zie het gebeuren onder mijn ogen. Besef je hoe frustrerend dat is, Irma. On line ben ik machteloos. Ik kan hen niet helpen en kan niet verhinderen dat er slachtoffers bijkomen. Dat doet pijn. De afstand en het feit dat ik niet over middelen beschik om in de nabijheid te komen, evenmin als zijzelf in mijn nabijheid kunnen komen, is hopeloos. Als ik niets kan doen, hoef ik het ook niet meer te weten. Het maakt het enkel erger. Zelf heb ik nood om alle schermen achter me te laten. Het liefst zou ik met een tentje een week de natuur in willen trekken. Maar niet alleen, want dat maakt het herstel onmogelijk. Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn. Eenzaamheid is vermoedelijk een doodsoorzaak die door geen enkele arts ooit op een overlijdingsattest of autopsieverslag is genoteerd; maar enorm veel slachtoffers maakt. Ik vrees dat ik “een samenleving met een hart” niet meer zal meemaken. Ik kan mezelf niet meer herstellen. En dan ben ik ook niet meer in staat om anderen te helpen. Ik wens jou nog veel succes met jouw weg, Irma. Je houdt het langer vol dan ikzelf. Je bent sterk. Misschien komen we elkaar nog ooit eens tegen, dan heb ik iemand om van gedachten te wisselen. Anders wordt ik nog zoals Tesla en neem mijn kennis mee in mijn graf. Liefs. :) <3 <3

     
    • Veronica

      oktober 26, 2014 at 11:41 am

      Ik weet niets van je en ben pas kort op dit blog. Maar ik voel de wanhoop, zoals die ook bij zoveel anderen aanwezig is. Zoals ik het voor mijzelf zie….. ik wil mij niet laten meeslepen daarin. Want als we dat doen is echt alles voor niets geweest. Hoe moeilijk het vaak ook is blijf ik erin geloven dat we het met onze liefde en vertrouwen gaan winnen. En al is het dan niet voor deze generatie kinderen, dan in ieder geval voor die daarna. Er zijn dingen in beweging gezet. Laatst hoorde ik het lied ‘de steen’ van Bram Vermeulen en wat hij zingt is de essentie: door het verplaatsen van een steen in de waterloop zal het nooit meer hetzelfde zijn. En wij met zijn allen zijn stenen aan het verplaatsen!

       
  15. nestorcappaert

    oktober 26, 2014 at 12:31 pm

    Ach lieve Veronica, ik ken de tekst van dat lied. En ik heb in mijn leven al vele stenen verlegd. Maar er zijn grenzen en ik heb mijn limieten overschreden. Toen ik een vriend uit de psychiatrie geholpen had, zei zijn echtgenote: “Je helpt iedereen, maar wie helpt jou ?”. Ik moest het antwoord schuldig blijven, maar het was op dat ogenblik ook niet belangrijk. Nu is het wel van belang voor mij, want ik ben in nood. Naar men zegt, leert men in nood zijn ware vrienden kennen. Op facebook is een “like” geven niet moeilijk; het vraagt slechts een muisklik. Ik besef dat ik meer vraag dan dat. En jammer genoeg is het net voor iedereen die het goed met de wereld voor heeft, hetzelfde liedje: dergelijke mensen zijn niet rijk geworden en hebben slechts schamele middelen. Dus ik vrees dat ik er alleen voor sta om mezelf uit de punt te trekken. Ik neem dan ook niemand iets kwalijk en wil zeker ook geen schuldgevoelens opwekken. Want dat behoort bij de zaken die moeten verdwijnen: angst aanjagen, schuldgevoelens aankweken en schaamte voelen voor de fouten die we begaan Ik wil enkel verklaren waarom ik voorlopig niet meer verder kan. Maak je gen zorgen, ik kom er wel overheen. Ik blijf optimist tot in de kist. :) <3

     
    • Veronica

      oktober 26, 2014 at 1:45 pm

      Je schrijft: “Dus ik vrees dat ik er alleen voor sta om mezelf uit de punt te trekken”. Maar lieve Nestor, hulp komt vaak op een andere manier en uit een andere hoek dan je verwacht. Lees alle reacties hierboven nog eens door en probeer je ervoor open te stellen. Ik put er heel veel hulp en hoop uit. En ook al zijn we niet in elkaars fysieke gezelschap; iets is beter dan niets. Ik woon zelf in Frankrijk en mis hier heel erg gelijkgestemde zielen om met elkaar te praten en te mediteren. Maar daar staat tegenover dat ik hier woon in alle rust en stilte die ik nodig heb om mij te focussen op de veranderingen die ik in de wereld wil zien verschijnen.
      Ik heb eens een training gedaan die als uitgangspunt had: waar kies je voor? Kies je ervoor om in de shit te blijven zitten of ga je vechten om eruit te komen? En wij weten allemaal dat met de keuzes die wij voor onze ontwikkeling hebben gemaakt wij behoorlijk alleen zijn komen te staan, ondanks alle mensen om ons heen. Maar… alleen zijn hoeft niet eenzaam te zijn; we moeten het bij onszelf zoeken.
      Voel je alsjeblieft niet aangevallen; deze reactie komt uit mijn hart.

       
      • irma2014

        oktober 26, 2014 at 4:01 pm

        Heel mooi Veronica, zo zit het en in die tijd zijn wij nu beland. We worden geduwd en gedwongen om onze eigen innerlijke kracht (terug) te vinden. Nestor, blij te horen dat je zelf ziet dat je er weer overheen komt. Nogmaals, deze perioden zijn zeer herkenbaar voor eenieder die het goed met de wereld en met de ander voorheeft, zoals je schrijft. In de afgelopen drie, vier jaren heb ik een flink aantal keren het bijltje erbij neer willen gooien en wilde ik terug naar ‘huis’ omdat deze wereld helemaal niet mijn wereld is. En vooral niet begrijpen wat je hier te zoeken hebt. De tijdreiziger die de verkeerde tijdmachine had uitgekozen, weet je nog? ;-) Ik had het ook echt bijna voor elkaar voor mezelf! Er was iets in mij of het kwam ineens uit de omgeving waardoor ik door die nare periode heen kwam en zie: ik ben er nog steeds. Of je er nu blij mee bent of niet Het alleen zijn moet worden opgeheven omdat gelijkgestemden elkaar gaan vinden, eerst via het internet en vanzelf fysiek in het hier en nu. Als dat niet zo zou zijn zou de mensheid uitsterven, want het wemelt van de alleenstaanden en gescheiden mensen omdat overal de push naar het nieuwe tijdperk gevoeld wordt en dus het oude laat afbrokkelen. Blijf optimist tot in de kist want eigenlijk heb je daarmee die innerlijke waakvlam als krachtbron benoemd… :-)

         
  16. Cor

    oktober 27, 2014 at 12:28 pm

    Beste Nestor,

    Ik ben ook nieuw hier en ben eigenlijk heel erg benieuwd naar wie jij bent? Heb je zin om nog één keertje iets over jezelf te vertellen en over wat je zoal gedaan hebt hier op deze planeet?
    Ik ben ook zo een type die anderen probeert positief te houden en op het goede pad te zetten en er zelf een aantal jaren geleden aan onderdoor ben gegaan.

    Groet Cor,

     
  17. nestorcappaert

    oktober 27, 2014 at 9:15 pm

    Je bedoeld het goed, Veronica, maar je doet me denken aan een vriend die me twee jaar geleden beloofde dat hij me zou komen halen om er eens op uit te trekken naar de Ardennen. Maar toen kwam er een brief dat ik bezoek zou krijgen van een vrederechter en een mij toegewezen advocaat, thuis nog wel. Bleek dat ik mij allerlei zaken inbeeldde binnen de familie en wanneer ik geen bewijzen had, mocht ik me niet bemoeien in een ander gezin. Ik kreeg de keuze tussen vrijwillige opname in de psychiatrie of gedwongen. Na die periode nam ik contact op met mijn vriend, om dat uitstapje af te spreken. Bleek dat hij ondertussen naar Duitsland verhuist was in een godvergeten plaatsje, alleen met zijn hond, midden in de bossen en geen zin had om nog naar België terug te keren. Hij voelde zich daar goed. Jij voelt je goed in je rustige omgeving in Frankrijk en vind dat ik de raad van Irma moet opvolgen. Ik wou dat ik ook in een rustige omgeving zat, weg van alle schermen, want die heb ik niet nodig. Maar Irma wil juist dat ik hier midden in de stad op mijn pc blijf verder schrijven en reageren. Maar ik ben geen eenzaat. Om me terug goed te voelen wil ik meer gaan wandelen, fietsen of ergens gezellig iets gaan drinken, maar dan wel niet in mijn eentje.

     
  18. nestorcappaert

    oktober 27, 2014 at 10:16 pm

    Hoi Irma, ik heb wel mijn gevoel voor tumor teruggevonden, zoals ik galgenhumor noem, maar blijf bij mijn besluit. In de maand mei had ik soortgelijke periode en toen waren er verschillende vrienden die me uitnodigden om eens langs te komen. Eerst kon ik er niet op ingaan omdat ik de middelen niet had, maar toen dat toch lukte en ik een concrete afspraak trachtte te regelen, verdwenen die vrienden. Later was er iemand anders die zelfs bereid was me te thuis te komen ophalen, maar opnieuw spoorloos verdwenen. Zo zijn een vijftal van mijn vrienden verdwenen en kreeg ik bovendien een fysiek probleem. Mijn linkerschouder werd stram en stijf. En dat is nu gewijzigd in een soort inwendig corset (want ik voel niets) rondom mijn hart zal ik maar zeggen. Ik kan alles bewegen, maar het wringt enorm tegen. En dat is steeds erger geworden. Het hindert mij ook bij het zingen. Ik kan niet diep inademen omdat de linkerkant van mijn ribbenkast niet mee komt en dus ook de rechterkant tegenhoudt. Vorige woensdag in het rusthuis zag ik rood in mijn gezicht van de inspanning aan het eind van de namiddag. Ben op mijn bed gaan liggen, na het avondeten op de zetel in de woonkamer gaan rusten en in slaap gevallen. Rond 21 u wakker geworden, een sigaret gaan roken en in mijn bed gekropen tot 8 u de volgende morgen. Maar het heeft ook effect op mijn linkerarm en hand. Ik ben gedeeltelijk tweehandig, met een voorkeur voor rechts, omdat links schrijven vroeger afgeleerd werd en heb al enkele ongelukjes gehad doordat ik geen kracht meer heb in mijn linkerhand. Enkele weken geleden was ik bij mijn dochter het tuinhuisje aan het opknappen met in mijn linkerhand een potje vernis van een halve liter en rechts de kwast, toen plots de vernis met ontglipte en op de grond terechtkwam. Gisteren opnieuw met een half glas cola dat ik wou verplaatsen en gewoon uit mijn hand gleed. Ik ga woensdag nog eens op mijn tanden bijten, omdat ik mijn demente vrienden in het rusthuis beloofd heb om te komen en ik mijn beloften altijd nakom; maar ik ga hen tevens vertellen dat ik er voorlopig mee stop omdat ik me niet goed voel. Personeel en animatieteam hebben meer meer dan drie jaar kunnen observeren, dus ze kunnen de fakkel wel overnemen.
    Mijn facebook account is afgesloten, want on line kan ik toch niet helpen. Ik heb je er één voorbeeld van gegeven, maar er zijn er meerdere. Ik kan het gesprek niet gaande houden en verlies opnieuw contact. Er is blijkbaar een bedenktijd van twee weken om een account definitief af te sluiten en die loopt af op 5 november. En vanaf a.s. donderdag verlaat ik internet en ga zelfs geen alternatieve media meer bekijken. Is blijkbaar de enige mogelijkheid om van die bemoeials af te komen die mijn pc en mij trachten bij te sturen. Ik plaats de hackers op die manier voor een probleem. Zie wel wat er gebeurt.
    Nog een toemaatjes om je een plezier te doen.
    Grafschrift:
    Hij was een humorist en optimist,
    zelfs tot in zijn kist.
    Hij was totaal geschift
    en schreef zijn eigen grafschrift.

     
  19. nestorcappaert

    oktober 27, 2014 at 10:21 pm

    Cor, ik zal morgen een beknopte samenvatting van mijn levensloop opschrijven. Een soort curriculum vitae, maar dan met een beetje uitleg bij. Voor de rest heb ik steeds publiek en onder mijn eigen naam geschreven en gereageerd de afgelopen drie jaar op het internet. Dus je hoeft mijn naam maar in te tikken en je komt al heel wat over mij te weten.

     
  20. Cor

    oktober 28, 2014 at 9:45 pm

    Dankje Nestor,

    Ik heb eens wat rond gekeken en e.e.a gelezen. Ik herken je karakter zeer. Onrecht en machtsmisbruik zijn zaken waaraan ook ik me kapot erger. Vooral ook het commentaar van bepaalde mensen. Toch vraag ik je vriendelijk om niet op te geven en doorgaan met die dingen waarmee je bezig bent.

     
  21. nestorcappaert

    oktober 28, 2014 at 9:49 pm

    Hallo Cor, bij nader inzien is het geen goed idee om via mijzelf informatie over mij te bekomen. Dat is niet objectief. Mensen stellen zichzelf altijd beter voor dan ze in werkelijkheid zijn. Dat is om de schone schijn hoog te houden, weet je wel. De beste manier om mensen echt te leren kennen, is door er mee om te gaan. Indien je het echt interesseert om mij te leren kennen, kan dat nog morgennamiddag in het rusthuis Ter Wilgen in Sint-Niklaas; eerste verdieping, mensen met dementie.
    Je ziet Irma dat ik nooit opgeef indien ik iets wil bereiken. Ik doe mijn voornaam alle eer aan: ik ben een eigen wijze oude man.
    En ja, Cor, ik heb zelf ook eens de balans opgemaakt van mijn bestaan. Ik wordt binnenkort 66 en dan overloopt men alles af en toe eens. Ik stel vast dat ik wel een zeer onvriendelijk iemand moet zijn, want iedereen blijft uit mijn buurt: mijn eigen familie en nu ook meer en meer mensen van mijn schoonfamilie; in de bedrijven waar ik gewerkt heb, kwam ik ook regelmatig terug op straat te staan en zelfs de mensen die ik in de psychiatrie leren kennen heb, hebben in de loop van zes maanden tijd één na één afgehaakt. Enkel de mensen in het rusthuis lopen niet weg, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze daar niet weg kunnen.
    Over de personen die ik via alternatieve websites of facebook heb leren kennen, ga ik niet te veel uitwijden. Ik ben een complotdenker en heb een sterk vermoeden dat die niet echt bestaan. Dat zijn intelligente robots door de NSA geplaatst om automatisch reacties te plaatsen, opmerkingen en plaatjes te “liken”, zelf plaatjes met spreuken en wijze gezegde rond te sturen (waarbij regelmatig dezelfde zaken voorbij komen) en zo meer. Hoe kan je anders verklaren dat ik amper enkele dagen op facebook was en op korte tijd 30 vrienden bijkreeg die ik nog nooit had ontmoet. Waarom zouden die in mij belangstelling vertonen ? En tot op heden heb ik nog steeds geen enkele van die vrienden gezien of gesproken. Dat versterkt mijn vermoeden alleen maar.
    En dan heb je nog die idioten die al drie jaar meekijken en manipuleren op mijn pc. Om welke reden weet ik niet, maar vast niet om te lezen wat ik schrijf, want dan zouden ze weten dat ik een hekel heb aan machtsmisbruik, dat ik dat wel een lange tijd kan toestaan maar dat ik er vroeg of laat genoeg van krijg en er me aan onttrek. Ik ken immers niets van IT en ze zijn dus sterker dan mezelf. De enige manier om ze kwijt te raken, is niet meer op internet gaan. Ik ben nog van de oude stempel, uit de tijd der dino’s toen er nog geen schermen waren om mensen uit de realiteit weg te houden, behalve in de bioscoopzalen. Dat is volgens mij allemaal opgezet om mensen te beletten samen aan een betere samenleving te werken. Men houdt iedereen bezig en zuigt hun energie weg. En dat verklaart mogelijk ook de fysieke problemen die ik nu ondervind. Toevallig (maar ik geloof niet in toeval) las ik gisteren het meest recente artikel op de site van “Olympic Zion”. Volgens hen heeft dat alles met het draadloze WiFi netwerk te maken. Een reden te meer om mijn pc te verlaten, al zal dat weinig verhelpen want mijn pc staat op mijn slaapkamer en het netwerk staat steeds aan want anders zou mijn echtgenote geen TV kunnen kijken.
    Tot slot, Irma, kan ik melden dat ik gisterennamiddag nog eens creatief bezig ben geweest. Ik heb in enkele uren tijd een schilderij gemaakt. Ik had er een foto van genomen om die bij mijn reactie van gisteravond te plaatsen, maar die hackersbende verhinderde dat. Dus zal ik maar een beschrijving geven: het is een donker bos waar een man en een vrouw in gaan lopen; ze zijn naakt op een rugzak na die ze dragen. Ik noem het “zonder gids”. Aangezien jij helderziend bent, hoef ik daar geen verdere uitleg aan toe te voegen.
    Ik ga niet meer langs komen om reacties te plaatsen of te lezen. Ik neem dan telkens veel te veel blogruimte in beslag.
    Ik wens iedereen die geen internetrobot is nog een fijne toekomst met een “samenleving met een hart” :) <3 <3
    Misschien moet ik de raad van Veronica opvolgen en ergens een grote steen in een bergriviertje plaatsen om de loop van de geschiedenis te wijzigen, me er op zetten om te mediteren en in mijn gedachten me een andere wereld voorstellen. Naar het schijnt hoeven we verder niets te ondernemen. Het gebeurt dan wel vanzelf.

     
    • irma2014

      oktober 28, 2014 at 9:57 pm

      Hi Nestor, het is inderdaad vreselijk jammer dat je enige ‘contacten’ (voorzover ‘real’ ) op het internet te vinden zijn en niet in je fysieke omgeving! Je neemt niets teveel ruimte in, mocht je dat denken! ;-) En wat die grote steen betreft: doen! Het water gaat een andere kant op en jouw meditatie zal dat de juiste kant op leiden.. <3 Ik hoop je toch weer 'ns terug te zien. Liefs, Irma

       
  22. Cor

    oktober 29, 2014 at 1:10 pm

    Hoi Nestor,

    Je wilde niks kwijt maar je hebt toch veel info gegeven, dank daarvoor. Waarom kan men jou alléén morgennamiddag nog bezoeken? Je hebt helemaal gelijk, wat betreft “de matrix”. Mij heeft het geholpen om het als een spel te gaan zien en niet bang te zijn voor de dood. Ik wil de verandering nog mee maken in m’n leven.

     
  23. nestorcappaert

    oktober 30, 2014 at 8:52 pm

    Hoi Cor, normaal hield ik vanaf vandaag radiostilte, maar gisteravond liet mijn computermuis het af weten, dus die tijd heb je nog te goed. Ze is voorlopig met wat kunst- en vliegwerk opnieuw te gebruiken. In het rusthuis kon je me nog tot gisterennamiddag bezoeken, want zoals vermeld heb ik een rustpauze ingelast tot ik me opnieuw sterker voel. Een dokter opzoeken doe ik niet, want ik weet wat ik nodig heb om me terug beter te voelen. Ook dat staat hierboven. Wat ik publiekelijk kon schrijven, heb ik in diverse reacties en op op facebook al gezegd en dus kan ik enkel in herhaling vallen. De vrienden in het rusthuis die ik reeds van in den beginne ken zijn nog steeds vrij goed van geest en begrepen mij. Ze hadden er geen enkel probleem mee. En de anderen die reeds te ver zijn om ze terug te halen, zijn na 5 minuten al vergeten wat ik gezegd heb. Wat ik voor de rest kan toevoegen aan mijn verhaal, wil ik wel vrijgeven via persoonlijk contact, dat ik je niet wil onthouden omdat ik daar juist wel behoefte aan heb. Maar ik hou niet van telefoon, GSM (mobieltje), mail of wat dan ook. Trouwens al deze zaken zijn toch gekaapt en bieden geen privacy in mijn geval. Mijn omgeving zal het wel niet leuk vinden, maar ik kan je dus enkel mijn adres geven: Kardinaal Cardijnlaan 45 B2 te Sint-Niklaas. Maar dan kun je de kans lopen dat ik niet thuis ben. Tot nog toe was het eenvoudig mij te bereiken, want ik was bijna altijd thuis op het net bezig of creatief aan de slag. Behalve op woensdagnamiddag, dan waren mijn vrienden met dementie mijn zorg. Beide zekerheden vallen nu gedeeltelijk weg, aangezien ik terug meer in mijn eentje op de fiets zit overdag. Het net gebruik dan wel om muziek te beluisteren, maar zal voor de rest op een laag pitje staan.
    Mediteren is niet mijn ding, want mijn kennis en levenservaring heb ik opgedaan door tussen de mensen te staan, te observeren en me af te vragen waarom ze doen wat ze doen. En een “samenleving” bouw je niet op met een aantal gelijkgestemde vrienden die elk in hun eentje een kluizenaarsbestaan leiden op een rustig eilandje, wantrouwend tegenover menselijk contact, enkel nog met dieren converserend en de buitenwereld alleen toelatend via digitale kanalen. Ik begrijp hoe dat komt, ken de oorzaken, maar dat bewijst enkel dat men het verleden niet heeft verwerkt; hoe sterk men zich ook doet voorkomen. Wie bang is om de noodzakelijke slaap tot zich te nemen, heeft nog steeds angst voor nachtmerries. Ik kan en wil helpen om de spoken uit het verleden te laten verdwijnen, maar dat kan enkel via persoonlijk contact. En uit de talloze chatberichten die ik mocht ontvangen, blijkt dat dat extra tikkeltje vertrouwen ontbreekt. Daar kan ik weinig aan verhelpen. Ik kan enkel mijn hand aanreiken. Enkelen hebben me wel uitgenodigd voor persoonlijk contact, maar de afstand was te ver en ik beperk me zoveel mogelijk tot de fiets.
    Na vanavond is het wel radiostilte. Mocht je iets concreet willen afspreken, kan dat nog tot 23 u. Ik slaap als een roos. Ik heb in mijn jeugd geluk gehad en ben nauwelijks beschadigd geweest. In mijn volwassen leven heb ik wel mijn deel gekregen, maar dan is het eenvoudiger te verwerken. Ik voel met dan ook bevoorrecht t.o.v. van vele anderen en heb steeds klaar gestaan om hulp te bieden. Maar wie in de uitgestoken hand gebeten heeft, moet niet verwonderd zijn dat ik ze terugtrek. Ik oordeel of veroordeel niemand en kan heel goed vergeven, maar heel moeilijk vergeten. Ook mijn geheugen is onbeschadigd gebleven. Ik beoordeel wel individuele daden van iemand en als ik vind dat iets niet kan, probeer ik die bepaalde daad tegen te houden. Machtsmisbruik is zo een daad en dan vooral machtsmisbruik tegenover kinderen. Dat geeft trauma’s die moeilijk te helen zijn, omwille van de ingeprente zwijgplicht. En de verdrongen feiten komen op bepaalde leeftijd steeds opnieuw naar boven. Tot het verwerkt is en enkel nog littekens achterblijven, maar de nachtmerries verdwenen zijn. Voor zulke feiten bestaan voor het slachtoffer geen verjaarstermijnen. Zelfs op een ouderdom van 90 worstelen ze nog met hun jeugdtrauma’s. Ik hoop jullie ooit in levende lijve te mogen ontmoeten. :) <3 <3

     
  24. Veronica

    oktober 30, 2014 at 9:44 pm

    Ik voel me toch geroepen om te reageren. De link met je vriend in Duitsland zie ik niet.
    Je zegt: “Mediteren is niet mijn ding, want mijn kennis en levenservaring heb ik opgedaan door tussen de mensen te staan, te observeren en me af te vragen waarom ze doen wat ze doen. En een “samenleving” bouw je niet op met een aantal gelijkgestemde vrienden die elk in hun eentje een kluizenaarsbestaan leiden op een rustig eilandje, wantrouwend tegenover menselijk contact, enkel nog met dieren converserend en de buitenwereld alleen toelatend via digitale kanalen. Ik begrijp hoe dat komt, ken de oorzaken, maar dat bewijst enkel dat men het verleden niet heeft verwerkt; hoe sterk men zich ook doet voorkomen.“
    Sorry Nestor, maar ik vind dit alles het hokjesdenken ten top. Jammer dat je de positieve energie die je wordt aangeboden zo afwijst; er staan mensen op je deur te kloppen maar je houdt hem potdicht. Ik zie dat je na vanavond de internetstilte laat ingaan en ik wens je het allerbeste in je proces. En geef de mensen een kans om je te helpen.

     
  25. nestorcappaert

    oktober 30, 2014 at 11:17 pm

    Raar Veronica, je zegt dat ik de stilte moet opzoeken en als ik van het net verdwijn en radiostilte wil, wijs je me terecht. De hulp die ik wens, is “persoonlijk” contact met gelijkgestemden. Die vind ik niet door op café te gaan en over het weer, koetjes en kalfjes te praten. Het weer is gemanipuleerd en de koetjes en kalfjes zitten vol hormonen en GMO voedsel. Maar indien ik daar over praat, zou men zijn vinger naar het voorhoofd plaatsen, nog steeds. Ik weet welke hulp ik nodig heb, maar ik verplicht niemand om die te geven. Maar doe dan ook niet alsof ik geen hulp wil. Sedert mei verzoek ik daar om, dat is een half jaar geleden. Nu forceer ik, of je het leuk vind of niet. Het is wel duidelijk dat je mij niet kent, of ook nooit mijn artikelen op facebook hebt gelezen. Voor mij is de tijd van afwachten voorbij. Indien iemand wil starten met een andere samenleving, laat ik alles achter mij indien men mijn inzet wenst, desnoods met de fiets 200 km verderop. Maar financiële inbreng kan ik niet leveren. Ik heb enkel mezelf te bieden. Maar om een babbeltje te komen slagen, doe ik die inspanning niet. Enkel om definitief te starten. De oplossingen heb ik al aangereikt: opnieuw starten met een samenleving zonder geld. Zie trouwens dat Irma een nieuw artikel heeft geplaatst dat er sterk bij aanleunt. Enig probleem is dat men in het huidig stelsel niet kan starten zonder beginkapitaal, want men heeft op zijn minst een voldoende grote locatie nodig, zodat meerdere mensen met verschillende talenten en kennis een complete mini-samenleving kunnen opstarten, gebaseerd op empathie. Geld is de matrix waarin we gevangen zitten. Cor heeft blijkbaar wel nagekeken wat mijn gedachtegoed is, aan zijn reactie te zien. Daarom dat ik me tot hem richt. Indien iedereen die het zich kan veroorloven om in zijn eentje een plekje op te bouwen, ver uit elkaar blijft wonen, gebeurt er niets dat in aller belang is. En alle mensen aan de rand van de maatschappij vallen uit de boot. Ik leef niet aan de rand van de maatschappij, maar door omstandigheden die ik niet meer ga herhalen (heeft teveel heibel veroorzaakt in mijn omgeving) beschik ik persoonlijk enkel over een beetje cash geld, niet digitaal (wel theoretisch). Laat ons stellen dat ik kost en inwoon heb en wat zakgeld krijg om sigaretten te kopen. Voor jou zal dit heel wat vraagtekens oproepen, maar voor facebookvrienden zoals Irma, vermoedelijk niet. Zelfs indien ze zelf die reactie niet gelezen heeft, zijn er rondom haar mensen die het wel gevolgd en gelezen hebben. Jij mag gerust jou weg volgen, die voor jou persoonlijk wel degelijk voldoening zal geven. Ik hou ook rekening met vrienden die het financieel zeer moeilijk hebben en wel andere zorgen aan het hoofd hebben dan artikelen en reacties lezen of plaatsen. Door mijn speciale situatie heb ik geen enkele moeite om me in hun plaats te stellen. Ik heb er gekend die het met 50 euro in de week moeten redden, kost en inwoon inbegrepen. En daarvoor zelfs nog het akkoord van hun advocaat nodig hebben. Zelfs om zich een tweedehandsfiets aan te schaffen, moeten ze toestemming vragen. Ik denk dat je je zoiets moeilijk kunt voorstellen, indien je nooit zelf in die situatie bent geweest. Een overlevingspakket dat je dan nog niet eens zelf moogt beheren. En men gaat er nog op bezuinigen in de sociale sector. Denk je dat die mensen nog jaren kunnen blijven wachten tot we uitgepraat zijn op internet ? In Zuid Europa zit men reeds in het stadium dat ze vallen als vliegen, want velen zien het niet meer zitten. Ook jongeren zien het niet meer zitten zonder toekomstperspectief en plegen steeds meer zelfmoord. Gelukkig is de nood daar zo hoog, dat het solidariteitsgevoel opnieuw groter is. In het noorden is het voor velen nog te goed en de verzuring in de maatschappij wordt goed aangewakkerd om bevolkingsgroepen te verdelen en tegen elkaar op te zetten. Er komen sporadisch wel protesten, maar dan van groepen die opkomen voor hun eigen specifieke belangen, niet voor het totaal perspectief. Want wie daar voor opkomt, is al blij om tweehonderd mensen samen te krijgen. Meestal gaat het om enkele tientallen. De anderen die mee zouden willen doen, kunnen zich geen verplaatsing naar een grote stad veroorloven en worden dus niet gezien. Ik ben het afgelopen jaar in die korte tijd op facebook aan diverse groepen toegevoegd, gaande van Reiki en spirituele groepen tot bolsjevieken en protestgroepen. Steeds op hun verzoek. Ook de vele mij onbekende vrienden die ik op korte tijd kreeg, zijn allen op eigen verzoek gekomen. Ik heb me nergens opgedrongen en vaak vermeld dat ik daar niet thuishoorde. Maar zij vonden van wel en hechten er veel belang aan. Ik ben blijkbaar een passe-partout die op vele deuren van pas komt, groepen van diverse pluimage voelen zich aangesproken tot mij. Maar toch slaag ik er niet in om ze in beweging te krijgen of zelfs maar persoonlijk samen te komen. Mijn ideeën zijn gekend, die hoef ik niet te herhalen. Ik vind het tijd om te handelen. En ben ik te vroeg, dan blijf ik wel in stilte wachten, desnoods tot ik onder de zoden lig. Wie mij nodig heeft vindt me wel. Ik heb steeds geschreven en gereageerd met open vizier, zonder masker en onder mijn eigen naam. Ik heb geen angst om mijn mening te verkondigen en ben ook niet bang voor de dood. Ik stel steeds geweldloze acties voor, dus geen rumoerige demonstraties, die gekaapt worden door provocateurs die door de overheid worden ingezet, zodat het tot baldadigheden komt, de (h)ordediensten een reden hebben om met geweld te reageren en de rest van de bevolking uit de buurt blijft. Daar doe ik niet aan mee, want ik ken de spelregels. Ben een oudstrijder van mei ’68. Met geweld komt er geen verandering. Mogelijk wel een revolutie met nieuwe dictators. En we doen verder zoals we bezig zijn. Goede nacht Veronica. :) <3 Van ganser harte. Ik schrijf steeds zonder klad en lange reacties, dus recht uit het hart. Heb geen backups, maar er zijn anderen die mijn zaken wel opslaan heb ik de indruk. Welterusten.

     

Reageren: what's on your mind?

 
