RSS

Song: Fools rule the world

01 Feb
engelse vlag

ENG

Fools rule the worldOnder het vorige artikel over de ‘indringer’ bij de NOS werd in een reactie verwezen naar ‘Judith’s blogjes‘. Ze schreef en zong een schitterend en indringend nummer dat ik hier even extra onder de aandacht wil brengen, want het is -helaas- nog altijd actueel. Zelf schrijft Judith o.a. over deze protestsong op haar blog:

…Als ik niet in staat ben om in mijn woorden mijn oproep tot vrede voldoende helder uit te drukken, hopelijk kan mijn muziek het dan wel. Vanwege deze protestsong verloor ik in 2003 mijn platencontract,  maar het was het meer dan waard. Helaas blijft deze song actueel en elke keer als er iets op het wereldtoneel gebeurt deel ik het (helaas) weer…. Judith Jobse

Luister er zelf maar naar zou ik zeggen!

 

© Irma Schiffers

Alle artikelen op deze site worden belangeloos geschreven ten bate van ‘humanity’ en mogen gerepubliceerd worden, mits voorzien van bronvermeldingen

Dit artikel is gerepubliceerd op Gewoon-nieuws

 
8 reacties

Geplaatst door op februari 1, 2015 in Politiek

 

Tags: , , , , ,

8 Reacties op “Song: Fools rule the world

  1. yvonne

    februari 1, 2015 at 10:10 pm

    Prachtig nummer!

     
  2. fleurtjuh50

    februari 1, 2015 at 10:28 pm

    Tranen…….
    Als weldenkend mens kan je er met je verstand niet bij.

     
  3. bobkukler

    februari 1, 2015 at 10:49 pm

    Wauw! Heel erg mooi.

     
  4. Euro-nee

    februari 1, 2015 at 10:53 pm

    Prachtig nummer met een goede clip en op waarheid geschreven.
    Ik ben zelf redelijk prettig gestoord, dus ik heb dit nummer maar even gepromoot door onderstaande tekst met de link van YouTube naar deze clip een paar keer onder een volkslied te plakken.
    —————————————————————————————————————————
    Dear people around the World if your are against un-needed war. Share the next link and clip please. Let’s try all together to wake up our Leaders from our countries and from the World.
    Zie voorbeeld, echter commentaar is alleen te lezen rechtstreeks op YouTube.

     
  5. Bert

    februari 2, 2015 at 6:30 pm

    Het ego van ons mensen dreigt steeds grotere vormen aan te nemen, was het eerder bedoeld als instrument in de zijlijn van ons wezen, ondergeschikt aan ons wezen, wordt het meer en meer de hoofdmotor die hebzucht en macht als brandstof heeft.
    Kijk eens hoe alles op ons IK gericht is. B.v. iPad ,iPhone iPod . De Beatles zongen al over de toenemende kracht van het IK in hun prachtige lied: I,me,me,mine.
    Contemplatie en inzicht is m.i. de enige wijze om uit deze spiraal van meer en meer, groter, grootst en het najagen van materieel geluk te komen.

     
  6. Irma Schiffers

    februari 2, 2015 at 7:08 pm

    Zie de grote tweedeling in de maatschappij: egoïsme versus altruïsme. Dat moet inderdaad doorbroken worden door inzicht, maar ook het loslaten van ‘angst’ die feitelijk op niets gebaseerd is, behalve dan op ontkenning van de kracht van ons ware ‘zelf’ dat veel meer is dan ons (aardse) ego. Maar ja, roep het hardop en je spoort niet…. ;-)

     

Reageren: what's on your mind?

 
