RSS

Al is de leugen nog zo snel…

06 Feb
engelse vlag

ENG

…de waarheid…… etcetera!  We kennen deze uitspraak!

Brian WilliamsWe kregen in 2014 al een aardig voorproefje van de transparantie waarmee we in dit nieuwe tijdperk te maken gaan krijgen. Eindelijk, zeg ik vanuit de grond van mijn hart! Al mijn laatste artikelen hebben zo ongeveer die strekking dus het is wel een opvallende tendens aan het worden. Wederom krijgen we te maken met het aan het licht komen van een leugen, dit keer van NBC nieuwslezer Brian Williams.

Brian vertelde jarenlang een heldhaftig Irak-verhaal uit 2003, soms tot in detail, dat niet waar bleek.

Meerdere keren de afgelopen jaren heeft Williams – soms met veel, soms met minder details – openlijk een anekdote verteld over iets wat hij in 2003 in Irak meemaakte. Hij zat, zo zei hij, in een helikopter die werd neergeschoten door een raket. Toen Williams vorige week zijn verhaal opnieuw deed tijdens zijn journaal op NBC, kreeg hij de koude douche van een aantal soldaten die op de Facebook-pagina reageerden en Facebook Brian Wiliamszijn leugen ontmaskerden, zoals je hier op de afbeelding kunt zien.  Hij bood deze week zijn excuses aan.

Het NRC schrijft uiteraard relativerend: ‘…maar dat merk je niet altijd, omdat je jezelf ervan overtuigd hebt dat het echt zo gebeurde.’  In de psychologie en psychiatrie zijn daar diverse termen voor in het rijtje van psychopathologie, dames en heren van het NRC!  Misschien zit het ‘m in die ene letter verschil van NBC en NRC of is dit vast een voorschot van deze krant  om binnenkort de eigen, aan het licht gekomen leugenmachine goed te praten? Dan krijgen we weer te maken met het meest gebruikte jargon uit de politiek: ‘volgens mijn perceptie…’   of   ‘in mijn beleving’  en wanneer je een bepaalde status hebt bereikt in het diplomatieke en politieke landschap kom je daar zonder schrammetje mee weg. Niet lang meer, is mijn gevoel.

Ik ben benieuwd wanneer de rest van alle propaganda en onwaarheden naar boven komt. Zou de BBC nu bij de volgende ontmaskering aan de beurt zijn? Ik herinner me nog goed het bizarre item op 9 september 2001, ja bij 9/11.  Het WTC 7 zou volledig tot op de grond zijn verpulverd volgens de verslaggevers. Terwijl het nog fier rechtop stond op de achtergrond zoals te zien is in deze video. (ik heb deze inmiddels NL ondertiteld)  De collapse zou pas 20 minuten later plaatsvinden, maar ondertussen bleven de verslaggevers ter plaatse en in de studio gewoon papegaaien dat het volledig weggevaagd was. En dan zwijgen we maar over het feit dat Larry Silverstein het gebouw kort daarvoor even flink had laten verzekeren. Maar dat nieuws zat weer niet in de beursberichten van die dag!

nos ournaalHet wordt hoog tijd dat alle verslaggevers, nieuwsredacties en journalisten een voorbeeld gaan nemen aan deze Brian Williams om nog meer bloed aan hun handen te voorkomen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben er onderhand echt helemaal klaar mee en kan geen nieuwsuitzending of journaal meer zien, behalve met een relativerend oog dat naar het Theater van de Lach zit te kijken.

We gaan het allemaal meemaken met het waarheidselixer van 2015. Het enige dat je hoeft te doen, is dit principe nu eens door te hebben, want dan benut je optimaal de kans dat je af en toe om deze triestheid moet lachen in plaats van geschockeerd en gedesillusioneerd te zijn.

 

©Irma Schiffers

Alle artikelen op deze site worden belangeloos geschreven ten bate van ´humanity´ en mogen gerepubliceerd worden, mits voorzien van bronvermelding

 

 
10 reacties

Geplaatst door op februari 6, 2015 in 9/11, Opinie, Politiek

 

Tags: , , , , , , ,

10 Reacties op “Al is de leugen nog zo snel…

  1. JanmetdePet

    februari 6, 2015 at 7:09 pm

    Wanneer worden de Yankees nu eindelijk eens wakker dat dit niet meer werkt in de wereld van vandaag?

     
    • Irma Schiffers

      februari 6, 2015 at 7:16 pm

      Psychopathisch gedrag gaat helaas nooit over. Ze zullen allemaal verwijderd moeten en gaan worden uit hun functie.

       
    • Cale

      februari 7, 2015 at 5:11 pm

      Ik ben bang dat dit liegen nog steeds goed werkt en helaas zeer effectief is. Tijdens de hype tegen deze journalist, liegen Obama en Kerry er weer lustig op los en beschuldigen Rusland van een invasie in Oekraine zonder daar bewijs van te overleggen. Deze liegende journalist lijkt me meer een afleidingsmaneuvre om aan te tonen hoe “eerlijk” de Amerikaanse media is en dat bewijst dan dat Obama en Kerry de waarheid spreken. Walgelijk maar waar.

       
  2. Maarten Tiggeler

    februari 6, 2015 at 7:50 pm

    Dat lijkt mij inderdaad een goeie oplossing Irma, en als ze nou toch bezig gaan neem dat “stel” hier in Den Haag ook ff mee! Dat voorkomt verdere narigheid!

     
  3. Fleur

    februari 6, 2015 at 7:56 pm

    @JanmetdePet

    Wanneer worden de Yankees wakker?!
    Wat denk je ervan om dichter bij huis te beginnen want dat is voor ons ’n groter drama.

     
  4. yvonne

    februari 6, 2015 at 8:27 pm

    Toen Luke Rudkowski van WeareChanged New York, Larry Silverstein hier iets over wilde vragen, gebeurde er dit………….

     
  5. Gerrit Tienkamp

    februari 7, 2015 at 4:06 am

    Dit is op Gerrit Tienkamp herblogd.

     
  6. Helena

    februari 7, 2015 at 9:00 am

    :)…………..;)

     
  7. Jeanine Hoefnagels

    februari 7, 2015 at 4:24 pm

    Hallo irma, Ik kijk al heel lang geen “nieuws” meer omdat er steeds opzichtiger gelogen wordt. Ook over de 27 januari manifestatie in Den Haag. Wel goed om te merken dat de heren (en enkele dame) blijkbaar in hun broek schijten voor BREAK THE SYSTEM. Alleen naar het HEUTE journaal kijk ik nog wel eens: die zijn soms openhartig, zoals gister toen de nieuwslezer zei dat Europa aan de rand van een oorlog staat als de gesprekken in Moskou mislukken. IK ben in ieder geval volgende maand weg uit Europa, ik vind het een vreselijke wereld hier. Groet, jeanine. PS, ik heb een AOW en een klein aanvullend pensioen en heb bij de belastingdienst aangegeven dat ik geen aangifte (doe je vlgs mij alleen van diefstal en de geboorte van je kind die je daarmee tot slaaf maakt van het bedrijf “staat der nederlanden”)meer wens te doen. Ik krijg nu een “aanslag” van 3500 euro die op lucht is gebaseerd en die ik in “10 termijnen mag betalen” . Ik zou niet weten waarvan. De belastingdienst sluit jaarlijks deals met multinationals waar voor duizenden miljarden dollars/euro’s aan belasting wordt ontdoken en die vent die zich koning noemt en zich schatrijk gestolen heeft met zijn familie BETAALT niet eens belasting…… Ik snak naar het einde van al deze leugens.

    Op 6 februari 2015 16:51 schreef Irma Schiffers schrijft… (Dutch/English)

     

Reageren: what's on your mind?

 
