RSS

Big Pharma en hun klokkenluiders-1

17 Mrt

engelse vlag

confessions of a drug pusher

Gwen Olsen is de zoveelste klokkenluider binnen de farmaceutische industrie en de auteur van het met een award onderscheiden boek ‘Confessions of an Rx Drug Pusher’ (bekentenissen van een Rx geneesmiddelen-vertegenwoordiger).

Gwen werkte tussen 1985 en 2000 vijftien jaar lang voor McNeil Pharmaceutical, Syntex Laboratories, BristolMyers Squibb, Abbott Labs en Forest Laboratories. Ze was tijdens het grootste deel van haar carrière vertegenwoordiger/artsenbezoeker in ziekenhuizen, en verkocht geneesmiddelen op recept aan artsen in de verloskunde, gynaecologie, orthopedie, cardiologie, neurologie, endocrinologie en de psychiatrie.

Zo vertelt ze dat ze -mede door haar ervaringen met haar nichtje- ‘ontwaakte’ zoals ze het zelf noemt en zag waar ze mee bezig was. Een oneerlijk spel waarbij ze schade toebracht aan haar medemensen. Haar nichtje werd van een intelligente universitaire wiskunde-student tot een psychiatrische patiënt na bepaalde voorgeschreven medicatie en dat is desastreus afgelopen.

Ze zegt dat vertegenwoordigers in de farmaceutische industrie worden getraind om mensen verkeerd te informeren. Toen ze dat besefte is ze dus radicaal gestopt met haar werk en sinds een aantal jaren houdt ze zich bezig met het geven van presentaties en voorlichting, is ze te zien in interviews op radio en TV en in documentaires, en is ze actief via de media op diverse internet-sites.

De afgelopen dagen was ik met mijn collega Bob bezig om een lange video tot een kortere versie te monteren en te ondertitelen en die gaat ook over het bedrog in de farmaceutische industrie (waaronder GlaxoSmithKline, Merck, Johnson & Johnson) onthuld door diverse eerlijke artsen en daarnaast ook over de banden met de voedselindustrie en de overheid, waarbij alles alleen maar gebaseerd is op grote winsten. Ik schreef al eerder over deze uitzending van TROS-Radar waar ze met een verborgen camera een kijkje achter de schermen namen in de geneesmiddelen branche. We wisten het dus al, maar het wordt door de media en overheid nog steeds onder de pet gehouden. Dan dus een en ander zelf maar aan de kaak blijven stellen… Die andere video zal ik hier ook spoedig publiceren.

Het is steeds duidelijker dat we in de tijd van de waarheid leven. Zie hier een interview met Gwen (circa 5,5 minuut) en ik heb deze Nederlands ondertiteld.

© Irma Schiffers

Alle artikelen op deze site worden belangeloos geschreven ten bate van ‘humanity’ en mogen gerepubliceerd worden, mits voorzien van bronvermelding

 
18 reacties

Geplaatst door op maart 17, 2015 in Big Pharma, Politiek

 

Tags: , , ,

18 Reacties op “Big Pharma en hun klokkenluiders-1

  1. Maarten Tiggeler

    maart 17, 2015 at 7:47 am

    wow, verschrikkelijk zeg maar goed dat ze er iets aan doet!

     
  2. Ronald Verhaagen

    maart 17, 2015 at 8:43 am

    Informeer je verder en bezoek de site van rolfmulder http://www.darkpharma.nl (schrik en huiver)

     
  3. Ilse

    maart 17, 2015 at 9:00 am

    Vanuit een zuivere Bron wist ik 15 jaar geleden al dat bepaalde farmaceutica er maffiapraktijken op na houdt. Dit is heel triest. Mijn arts weet dat ik haar medicijnen hekel, gelukkig kom ik er haast nooit. Als er echt iets ingenomen moet worden kan men beter Ayurvedische medicijnen gebruiken. Die zijn op natuurlijke basis, werken alopatisch, opbouwend ipv afbrekend. De Ayurvedische Geneeskunde is door de Wereld Gezondheids Organisatie erkend als zijnde een Wetenschap. Dat kan je niet zeggen van zogenaamde geneeskunde die aan regelmatige veranderingen onderhevig is.
    Nogmaals. Mensen wees alert!

     
  4. Groene Wolf

    maart 17, 2015 at 9:59 am

    Dr John Virapen kreeg te maken met bedreigingen en intimidaties na het verschijnen van zijn boek ‘Bijwerkingen, waarvan sommige dodelijk kunnen zijn’.
    Steeds meer klokkenluiders uit de medische wereld roeren zich: De Deense wetenschapper Peter Gotsche schreef een boek onder deze tite: Deadly Medicines and Organised Crime. How Big Pharma corrupted heathcare.

    http://www.naturalnews.com/048901_psych_meds_depression_zombie.html

     
  5. Sylvana 010

    maart 17, 2015 at 1:01 pm

    Dank voor de vertaalde video Irma! Ik ga deze video verspreiden op Facebook en Twitter! Dit is toch abnormaal dat het volk zó wordt bedrogen en voorgelogen. Wéét wat je slikt!

     
    • Irma Schiffers

      maart 17, 2015 at 2:38 pm

      Ach ja, burn out? Omdat je alles om je heen ziet wat scheef zit en naar eerlijkheid en rechtvaardigheid zoekt? Volproppen met tranquillizers, valium, en slaaptabletten. Dan zie je in je eigen spiegel alleen nog maar een afgevlakte zombie…Steeds depressiever en suïcidale gedachten. Ze hebben het bij mij lang geleden ook geprobeerd, maar gelukkig was er iets in mij dat alles overboord gooide en toen kwam ‘ik’ in ware vorm tevoorschijn. Het had zomaar anders kunnen lopen…!

       
  6. Euro-nee

    maart 17, 2015 at 3:44 pm

    Goed artikel weer Irma

    Wederom zie je hier dat alles gaat om mis informatie en geld.
    Journalisten, wetenschappers of economen die kritisch zijn naar de waarheid worden buitenspel gezet.

     
    • Irma Schiffers

      maart 17, 2015 at 3:47 pm

      I know… :-) En dan sta je voor de keuze: kies je voor angst of voor waarheid…

       
  7. Euro-nee

    maart 17, 2015 at 3:46 pm

    Irma een vraag, kan je aan je blog een koppeling plakken naar Livejournal.

     
  8. Euro-nee

    maart 17, 2015 at 4:28 pm

    Je blog kan je linken aan FB, Google, Twitter en LinkedIn. Dit zijn met name Amerikaanse koppelingen.
    Livejournal is een Russisch blog, je kan gewoon in iedere taal schrijven dus dat is geen probleem.
    Een tijd geleden had ik het over een playlist op YouTube. Alles downloaden en opnieuw plaatsen gaat niet altijd i.v.m. rechten die mensen er op hebben. Bovendien gaat dan het commentaar verloren op YouTube.
    Dus kort geleden ben ik opnieuw begonnen met een site waar ik jaren geleden op ben begonnen. Daar plaats ik links naar YouTube filmpjes, later ben ik van plan om een stuk te schrijven met diverse alternatieve links door Europa heen in de hoop alternatieve informatie van Europa en alternatieve informatie die van belang zijn en daar te plaatsen soms met een korte vertaling in het Engels. Jij en andere schrijven interessante informatie. Jij schrijft ook in het Engels wat een hoop mensen kunnen volgen. Dus ik dacht indien het mogelijk is via z’n knop om te linken naar Livejournal kan ik je informatie door linken. Ik heb geen ervaring met Worldpress.
    Hierbij een koppeling zodat je kan kijken eventueel.

    http://katrina1965.livejournal.com/

     
  9. formidabele

    maart 17, 2015 at 4:43 pm

    typisch in pharmacie is, dat de wetenschap de waarde van het medicijn bepaalt en niet de empirie, waar een duizend jaar lange ervaringsgeschiedenis mee gemoeid is
    Had vaak gewoon als zorgverlener de beste bedoelingen met de patient, en de huisarts wist mij nog op mijn fouten te wijzen, en me er niet mee te bemoeien, en het ging om een medicijn pijnstiller, dat al meer dan 5 jaar verstrekt werd en de pijn inmiddels ‘pijn-medicijn’ werd?

     
  10. Pastoor Geudens

    maart 17, 2015 at 10:18 pm

    Dit is op 2012-2019: de grote verdrukking herblogden reageerde:
    Video met Nederlandse ondertiteling!

     
  11. joepiejee

    maart 18, 2015 at 11:33 am

    Weten jullie dat het middel Haldol ook zo’n typisch medicijn is met ongekende bijwerkingen, nadat ik aan de bel getrokken had, kreeg ik de mededeling, dat het personeel(met spinazie-academie-opleiding) deze in druppels naar believen(eigen dunk?) konden toedienen
    Daarbij is mijn geloof in het bijstaan van de mankerende medemens wel van het ‘blok’ gevallen!

     
  12. Cale

    maart 18, 2015 at 11:36 am

    In het lokale stadje, hier in noord Spanje, lijken er meer apotheken (pharmacias) dan cafe’s. Deze pharmacias worden veelvuldig bezocht door 50 plussers die er een gezellig samenkomen van maken. Dat is op zich best aardig maar zodra ze de winkel uitstappen met een zak vol medicijnen, alsof men bij de supermarkt boodschappen heeft gedaan, dan denk ik toch dat er iets niet klopt.

     

Reageren: what's on your mind?

 
