RSS

Persoonlijk bericht, Sorry! + UPDATE 20 augustus 2015

08 Aug

sorryJa, ik ben erg afwezig en dat is helaas geen vrije keuze. Doorgaans help ik andere mensen uit een persoonlijke crisis of schrijf ik zoals jullie gewend zijn van mij artikelen over alles wat niet klopt, wat oneerlijk is, tot op het bot corrupt is of over propaganda die het tegenovergestelde is van de waarheid. Tot het moment dat ´mijnheer Crisis´ je ineens zelf als het oog van een orkaan op je deurmat staat aan te staren en komt waarschuwen dat er een flinke storm op komst is. Oog in oog staand ontdek je dat tijd niet bestaat en dat die orkaan al meteen uit zijn rugzak komt zetten en door je kamer heen raast. Dat is nu hier aan de gang. En ik hoop oprecht dat die orkaan door de achterdeur weer weg trekt en gelijk die storm meeneemt die al langer woedt. Ik ben het echt onderhand wel een keertje zat.

Aangezien ik word overspoeld met lieve, bezorgde, vragende en soms dwingende mails die vragen om artikelen en vertalingen en ik vaak en lang afwezig was (zelfs een paar nachten) kan ik ze echt op dit moment niet meer allemaal persoonlijk van een antwoord voorzien, dus ik gebruik even mijn eigen blog om uit te leggen wat er aan de hand is, in plaats van deze inmiddels ruim 350 mails te beantwoorden. Dat gaat eenvoudigweg niet meer.

Voor de lezers die de Facebook-berichten niet volgen: ik ga vrij onverwachts al twee weken dagelijks op bezoek op de Intensive Care voor medeblogger Maarten, regelmatige bezoeker van dit blog, nog altijd een close friend, weliswaar ex-echtgenoot maar ook de gitarist uit mijn bands tien jaar lang en kunstschilder in ons collectief. Die ernstige situatie is voorlopig nog niet ten einde helaas.

Terwijl ik afgelopen dinsdag -nadat hij na negen dagen op IC eindelijk naar de zaal mocht- bij hem op bezoek was en zag en voelde dat het met hem ook helemaal niet goed ging en op een zoveelste terugslag afstevende, werd mijn nog zeer speelse en altijd gezonde witte herder Djaya op de dierenartspraktijk plotseling onderzocht omdat ze niet lekker was geworden in de tuin van het een op het andere moment vlak voordat ik naar het ziekenhuis moest. Ik mocht haar daar achterlaten en kon haar om zes uur weer ophalen. Ik kreeg eenmaal in het ziekenhuis een afschuwelijk telefoontje dat Djaya stervende was; haar buik zat vol met bloed. Snel weer in tranen terug gereisd naar de praktijk waar ze in moest slapen. Het was een horror-scenario. Precies op het moment dat ik even later naast haar zat op mijn knieën voor dat laatste spuitje kreeg ik wederom een telefoontje van het ziekenhuis dat ik meteen terug moest komen en daar zou moeten overnachten want de situatie met Maarten was zeer kritiek geworden in de tussentijd. Het is uiteraard ook nog steeds zijn hond dus hij was ook zeer ontredderd door dat bericht. Maarten onderging blijkbaar op dat moment een reanimatie en kwam daarmee weer terug aan de beademing op intensive care te liggen.

Djaya

Djaya – Olieverf (Irma Schiffers)

Woensdag heb ik met hulp van een vriend Djaya naar het crematorium gebracht, terwijl ik een paar nachten in het ziekenhuis heb moeten overnachten ter ondersteuning op de familiekamer. In de tussentijd ligt ook mijn vader 150 km verderop met benauwdheid en een longontsteking aan de beademing in een ziekenhuis. Zowel Maarten als mijn vader moeten straks naar een revalidatie-centrum. Een bizarre situatie die ik even niet zo snel kan verwerken. Zelfs de bench en voerbakken van Djaya heb ik nog niet kunnen weghalen, die staan hier als stille getuigen nog in de kamer. Ik heb ook nog eens veel te veel te regelen omdat ik overal ineens alleen voor sta en zijn inkomen nu volledig wegvalt. Omdat hij officieel nog de helft van ons koophuis bezit is dat een enorm probleem, mits ik het nu even snel zou verkopen en dan sta ik ook op straat, terwijl dat ook in deze tijd niet zomaar mogelijk is. Hij zal straks ook nog eens een betere huisvesting moeten hebben vanwege zijn gezondheid. Dat is nu eenmaal blijkbaar het lot van ZZP-ers die het al moeilijk genoeg hebben in deze perfect ‘georganiseerde crisis’; je zoekt het maar lekker uit.

De maatschappij draait door en verlangt van alles waar ik niet aan kan voldoen op dit moment. Datgene waar we tegen strijden beukt keihard terug. Het maakt veel gevoelige mensen letterlijk ziek en dat vraagt volharding en uithoudingsvermogen. En dat zál ik laten zien! Ook al weet ik op dit moment nog niet hoe.

Ik hoop binnenkort de draad weer op te pakken; er gebeurt namelijk genoeg in de wereld. Gelukkig komt er steeds meer corruptie en rottigheid naar boven drijven want er is één ding waar geen (on)kruid tegen gewassen is en dat is de ultieme waarheid! Dus dat blijft een prioriteit.

Excuses dus voor de stilte. Hopelijk tot snel!

Irma

UPDATE 13 augustus AUGUSTUS 2015

Maarten in actie-2

Op 9 augustus is Maarten plotseling overleden na een zoveelste terugslag. Donderdag 13 augustus hebben wij met een zeer unieke, zeer muzikale uitvaart -in een discotheek waar we veel hebben opgetreden- Maarten naar zijn laatste rustplaats begeleid. Ik ben op dit moment gebroken en zal mijn werk binnenkort weer oppakken zodra ik kan. Nu ga ik even een periode van rouw in, want dit grote (dubbele) verlies dringt nu pas echt tot mij door. Tot snel en bedankt voor alle steun en medeleven. Veel liefs van mij.

UPDATE 20 AUGUSTUS 2015
Ik ben nog even niet terug in de ‘wereld’, het is hier erg ‘stil’ en ik heb veel te regelen.

UPDATE 9 NOVEMBER 2015: Naar aanleiding van de vele mails en vragen hoe nu met me gaatTer informatie voor belangstellenden

 

Ter herinnering aan mijn soulmate (en echtgenoot) Maarten: een compilatie van ons foto-album en een aantal van zijn gitaarsolo’s. In memoriam…


En een korte compilatie van een zeer passende en bijzondere, muzikale uitvaart in de plaatselijke discotheek Question Plaza waar we diverse keren hebben opgetreden. Dank aan Rob Valkenburg voor de beelden en de videobewerking. De toespraak van mij, waar je een stukje van hoort werd voorgelezen door mijn broer Hans. Noëlle kwam helemaal uit Limburg en deed de laatste toespraak. Een warme herinnering…


Met herinnering en enorme dankbaarheid aan Djaya. Dag mooi lief ‘meisje’. Ik mis je! <3

 
102 reacties

Geplaatst door op augustus 8, 2015 in Persoonlijk

 

Tags: ,

102 Reacties op “Persoonlijk bericht, Sorry! + UPDATE 20 augustus 2015

  1. Kees-jan72@hotmail.com

    augustus 10, 2015 at 4:12 pm

    Het helemaal goed verwoorden lukt me niet helemaal…..
    Maar je heel veel licht&liefde en kracht sturen wel.

    Liefs,

    Kees- jan

     
  2. nestorcappaert

    augustus 10, 2015 at 9:35 pm

    Mijn medeleven, Irma. Ik lees net op een andere site waar jij publiceert, dat je niet alleen Djaya verloren hebt, maar nu ook je soulmate Maarten. Waarom worden lichtwerkers zo zwaar getroffen en geïsoleerd ? En ook financieel in moeilijkheden gebracht ? Is positief karma dan zo geblokkeerd ? Ik wou dat ik op een of andere wijze kon helpen, want woorden kunnen dit niet lenigen, maar helaas zie ik geen oplossing door mijn eigen situatie. Ik hoop dat anderen via die site het financiële iets lichter kunnen maken, indien ze het zich kunnen veroorloven. Je geeft de samenleving zoveel warmte, liefde en hoop op een betere toekomst, zowel als waarheidszoekster, als mens en als lichtwerkster.

     
    • Noëlle van der Bruggen

      augustus 11, 2015 at 3:59 pm

      Op gewoon-nieuws.nl staat een artikel van mij, dan kun je, als je wilt, een stapje verder gaan met Irma steunen, alsjeblieft lees het!, succes, Noëlle van der Bruggen, ik geloof dat je mijn artikel al hebt gelezen, maar even voor de zekerheid, toch mijn reactie

       
      • nestorcappaert

        augustus 12, 2015 at 10:37 am

        Ik heb inderdaad je artikel gelezen, Noëlle, maar door omstandigheden waarover ik hier nu niet kan uitweiden, beschik ik enkel over een kleine hoeveelheid contant geld, waar ik wel een gedeelte zou willen bijdragen, maar dan zou je er moeten omkomen. Daarvoor is het bedrag dat ik kan bijdragen echter te klein en de afstand te groot. Irma zal het wel begrijpen.

         
        • Noëlle van der Bruggen

          augustus 13, 2015 at 12:28 am

          Toch verschrikkelijk aardig van je, bedankt, goede energie doet ook veel, dank je, Noelle

           
  3. Akky van der Veer

    augustus 10, 2015 at 9:42 pm

    Wat vreselijk, Irma. Mijn oprechte deelneming. Ik hoop zo dat je na verloop van tijd de draad weer oppakt. Heb heel veel steun aan jouw artikelen en wil jou graag financieel ondersteunen om te blijven bestaan. Heb het zelf ook niet breed, maar wat ik kan missen is voor jou: Het Echte Goede Doel. Heel veel liefs toegewenst.

     
    • Noëlle van der Bruggen

      augustus 11, 2015 at 3:59 pm

      Op gewoon-nieuws.nl staat een artikel van mij, dan kun je, als je wilt, een stapje verder gaan met Irma steunen, alsjeblieft lees het!, succes, Noëlle van der Bruggen

       
  4. Irma Schiffers

    augustus 10, 2015 at 10:43 pm

    Helaas voltrok zich gisterenavond inderdaad nog een grotere nachtmerrie. Het ziekenhuisbezoek bij Maarten leverde een beeld op van een steeds zwakker wordende man… Binnen een half uur blies mijn soulmate ook zijn laatste adem uit. Verslagenheid is wat er rest…
    Heel druk met het plotseling regelen van een uitvaart voor aanstaande donderdag. Maarten is nu bij Djaya…!

    Dank voor alle lieve reacties!

     
    • Cor van der Horst

      augustus 11, 2015 at 4:55 pm

      wauw!!! je krijgt het echt bijna idioot voor de kiezen. Wat mag dit nu weer betekenen? Weet dat we achter je staan. warme groet en dikke knuffel Cor.

       
      • Sophietje

        augustus 16, 2015 at 11:54 am

        Denk dat het betekent dat het leven je soms even niet meer dan citroenen geeft, maar ook dat we de prachtige lieve mensen en lieve viervoeters in ons leven moeten laten weten hoeveel we van ze houden daar we niet weten hoelang ze bij ons mogen zijn.
        Dat is de best wel mooie “les” die overlijden ons te bieden heeft.

        Lieve Irma,
        Condoleances, en heel veel sterkte. Het is wel duidelijk aan de reacties te lezen hoe jij in de harten van mensen kruipt, we houden van je, mooi mens!
        <3

         
  5. Veronica

    augustus 10, 2015 at 10:58 pm

    Dit is een oproep aan iedereen die Irma financieel wil steunen. Er is een stichting opgericht en daar kunnen we onze donaties kwijt. De gegevens daarvan vind je hier: http://www.gewoon-nieuws.nl/2015/08/achter-de-waarheid/ Alsjeblieft; help haar eruit. Ze verdient het !

     
    • Fia

      augustus 11, 2015 at 8:12 pm

      Met veel liefde en respect voor Irma wil ik bij deze aangeven met een donatie. Ik hoop dat er velen met mij zullen zijn.

       
  6. Johanna

    augustus 10, 2015 at 11:35 pm

    Dat Liefde en Licht jou mogen bijstaan, je kracht mogen geven.
    Dat is van harte mijn wens.

     
  7. Groene Wolf

    augustus 11, 2015 at 8:07 am

    Lieve Irma, wat kan het leven soms wreed zijn. Terwijl ik dit schrijf biggelen de tranen over mijn wangen. Het volgende nummer van Peter Gabriel gaf mij veel troost in barre tijden: Don’t Give Up (you still have friends)

     
    • Elsemieke

      augustus 12, 2015 at 6:00 pm

      Lieve Irma, via deze weg even een berichtje namens de IC van het gemini om je heel veel sterkte te wensen de komende tijd.
      Liefs, Elsemieke List

       
      • Noëlle van der Bruggen

        augustus 13, 2015 at 12:30 am

        Wat een ontzettend lieve reactie, heel hartelijk bedankt hiervoor, ik zal hem zeker overbrengen aan Irma, namens haar ook bedankt!!!!

         
  8. mike art

    augustus 11, 2015 at 12:09 pm

    Beste Irma!!!

    Wat een ellende en narigheid krijg jij ineens op je dak!! Wat moedig en goed omdat zo in een bericht uiteen te zetten.

    Gecondoleerd met het overlijden van je lieve hond en heel veel sterkte met de toestand van je ex-man en je vader!! Sterkte en heel VEEL Liefs en positiviteit!!

    Lieve Groet Alois Weinmann Date: Sat, 8 Aug 2015 06:38:37 +0000 To: mike.art@live.nl

     
  9. Elisabeth

    augustus 11, 2015 at 4:40 pm

    Lieve Irma,

    Wat ben je zwaar getroffen. Mijn condoleance voor jou, lieverd! Het zijn maar woorden. Maar in gedachten ben ik bij jou. En ik ben niet de enige die vanuit het hart met jou meeleef. Ik ben diep ontroert over al het meeleven van iedereen naar jou toe! Je hebt zoveel gegeven en krijgt nu zoveel terug aan liefde en warmte. Het is zo troostend in een tijd als deze, waarin je moet onthechten van iets wat je lief is! Je bent ongelofelijk sterk, dat heb je in je leven al zo vaak laten zien. Ook nu zul je de kracht krijgen die je nodig hebt. Dat weet ik zeker.

    Irma, veel liefs, Elisabeth

     
  10. Dirk

    augustus 11, 2015 at 5:07 pm

    Dag Irma,

    . We kennen elkaar niet persoonlijk alleen via je info berichten en mails. Toch bij deze gecondoleerd met het verlies. Neem je tijd en wens je veel sterkte en inzicht toe.

     
  11. jacart108

    augustus 11, 2015 at 6:20 pm

    Lieve Irma,
    Ik wil ook graag in deze voor jou moeilijke dagen, mijn oprechte deelneming betuigen bij het heengaan van je maatje Maarten en je dierbare viervoeter, ook je maatje, Dahya. Bij ieder mens komen in het leven vaak moeilijke momenten, die we te boven dienen te komen. In de Bhagavad Gita staat een mooi vers, hoofdstuk 2, 14. ” Het afwisselend komen en gaan van geluk en verdriet is als het komen en gaan van zomer en winter. Geluk en verdriet ontstaan uit zintuigelijke waarneming, o telg van Bharata, en men moet ze onbewogen leren verdragen”. Aan dit vers heb ik veel gehad toen mijn eerste vrouw negen jaar geleden haar lichaam verliet. Moge dit vers ook in de toekomst tot kracht en steun zijn. Mag de Allerhoogste je daarbij helpen en genadig zijn.

     
  12. Soraya

    augustus 11, 2015 at 8:47 pm

    lieve Irma
    De hele dag moet ik aan je denken en daaropvolgend aan een heleboel andere mensen die het op het moment heel zwaar hebben. Wat een tijd van beproeving!! na het verhaal van je vriendin kon ik alleen maar denken wat een sterke vrouw die Irma, ik hoop oprecht dat je de kracht vind om niet op te geven hoe moeilijk dat soms ook kan zijn ,ik zou het liefst je even vast houden en in gedachte doe ik dat ook. Het gebaar van je vriendin is erg lief maar ik persoonlijk had liever jouw bankrekeningnummer voor te doneren kan je die alsnog niet op je website plaatsen als ik iets wil geven dan doe ik dat liever rechtstreeks aan de persoon ik ben niet zo een fan van stichtingen en misschien denken meer mensen er zo over ??schaam je er alsjeblieft niet voor want iedereen kan in het leven soms hulp gebruiken van zijn medemens.
    Tenslotte heb jij al heel wat vrije uurtjes aan ons gegeven.. een donatie geven hoe klein ook ,,, het gaat om het aantal …kan jou wellicht weer op het spoor zetten. IK zeg altijd tegen mezelf en nu tegen jou OOK DIT GAAT VOORBIJ

     
    • Veronica

      augustus 12, 2015 at 2:51 pm

      Hallo Soraya, hieronder de reactie van Noelle op een vraag bij het artikel dat zij hierover op ‘gewoon nieuws’ heeft geplaatst; wellicht helpt dit bij de twijfels t.a.v. de stichting.

      Noelle van der Bruggen Tara Veerman • één dag geleden

      Hallo Tara, bedankt voor je enorm mooi gebaar, en geloof me ALLES, de volle 100 % gaat naar Irma, te zijner tijd zal ik ook volledige openheid geven met wat er gebeurt met het geld, samen met Irma zullen we alles verantwoorden, ik ga voor volledige transparantie.

       
    • Noëlle van der Bruggen

      augustus 12, 2015 at 8:55 pm

      Op gewoonnieuws.nl staat een artikel hoe we Irma kunnen helpen door een stapje verder te gaan, lees het alsjeblieft

       
  13. formidabele

    augustus 12, 2015 at 10:42 am

    Hopelijk kun jij moed opbrengen, jouw tomeloze inzet voor een betere wereld gauw weer op te vatten, bedankt voor je menselijke support in deze zaken!
    Wens je heel veel sterkte!

     
  14. marja

    augustus 12, 2015 at 1:38 pm

    goh, ik wens je alle sterkte toe en dat het doek hier op aarde gauw mag vallen voor de gevestigde orde dan zal het allemaal materieel in ieder geval een stuk makkelijker voor je worden. liefs marja

     
  15. Paula van Apeldoorn

    augustus 13, 2015 at 3:43 pm

    Tsjonge, jonge wat een toestanden. Gecondoleerd met je lieveling en sterkte toegewenst !

    Lieve groet, Paula

    Op 8 augustus 2015 08:38 schreef Irma Schiffers schrijft… (Dutch/English)

     
  16. Ben Jager

    augustus 14, 2015 at 12:24 pm

    Wat kan ik zeggen? ’t komt binnen als een dreun in je gezicht. We kennen elkaar niet persoonlijk. Natuurlijk geen toeval dat we op ons eigen manier dezelfde issues aankaarten. Je prachtige filmpje – toont dat niet duidelijk dat er meer is tussen hemel en aarde?
    Ik weet, ’t is echt niet makkelijk. ’t is niet het einde, eigenlijk een nieuw begin. Ik kan alleen m’n medeleven betuigen en je kracht, moed, lieve mensen om je heen en een beetje geluk toewensen.

     
  17. pypke

    augustus 14, 2015 at 8:39 pm

    Lieve Irma,
    Dagen ben je in mijn gedachten,wil en heb op mijn manier geholpen (bijdrage)
    het liefst stelde ik mij beschikbaar voor hand en span diensten ,maar denk
    dat de afstand daarvoor te groot is(Friesland)
    Ik denk en hoop dat je de kracht behoud om straks door te gaan je hebt mij
    van vele zaken bewuster gemaakt,daarvoor mijn dank.
    Erg veel sterkte toegewenst en tot later.

    Veel liefs van Roel.

     
  18. Joris

    augustus 15, 2015 at 1:22 pm

    Ik wens je veel zachtheid Irma, na het dubbele verlies

     
  19. Erwinn

    augustus 15, 2015 at 9:47 pm

    Irma, veel liefde en kracht van een stille bewonderaar.
    Erwinn

     
    • Joke

      augustus 16, 2015 at 2:58 pm

      Lieve Irma Ik wens je heel veel liefde en licht met dit enorme dubbele verlies. Inderdaad neem de tijd om te rouwen en te verwerken. Liefs Joke

       
  20. Linda Woudstra

    augustus 16, 2015 at 9:00 pm

    Heel veel sterkte Irma met dit dubbele verlies.

     
  21. Groene Wolf

    augustus 17, 2015 at 7:33 am

    We blijven strijdbaar. Mooi vrijheidsliedje door Vili Ross om B politiek gevangene Baybasin vrij te krijgen.

     
  22. Kees Poolman

    augustus 17, 2015 at 11:06 am

    Hoi Irma,

    Hoe gaat het nu met jou? Veel sterkte.

    Groeten

    Kees Poolman

     
    • Irma Schiffers

      augustus 17, 2015 at 12:34 pm

      Hallo Kees, na vijftien dagen dagelijks ziekenhuisbezoek dat direct overging in het regelen van een zeer unieke en ludieke muzikale uitvaart in de discotheek is het nu erg stil en moet er veel ‘opgeruimd’ worden van beide ‘maatjes’. Dus zit nu in een fase van moeten aanvaarden en beseffen welke sneltrein er ineens door mijn leven denderde. En om in die metafoor te blijven: het voelt werkelijk alsof ik aangereden ben. Dus ga weer opstaan, verdriet toelaten en kom dan terug. Ik ken die ‘sneltreinen’ in mijn leven die veel meeslepen en ik weet ook dat ik in het nieuwe lege landschap weer iets kan zien herrijzen. Dat is alleen nu nog in het geheel niet zichtbaar…

      Liefs, Irma

       
  23. Irma Schiffers

    augustus 20, 2015 at 4:38 pm

    Iedereen bedankt voor de steun en het medeleven. Zie de update onder het artikel. Nogmaals, ik kom terug zodra ik kan! <3

     
  24. harrynl007

    augustus 21, 2015 at 10:29 pm

    Dit is op harrymooren7 herblogden reageerde:
    Een mooi mens is heengegaan….

     
  25. Noel Demeulenaere

    augustus 22, 2015 at 2:45 pm

    innige deelneming in het verlies van je geliefden , neem gerust de tijd om je werk weer herop te nemen .want er zullen nog dagen komen waar het even niet makkelijk zal gaan
    groetjes
    noel uit belgie

     
  26. Ytske

    augustus 24, 2015 at 11:37 pm

    Hallo Irma, wat een intense verliezen voor je. Wij kennen mekaar niet, maar ondanks dàt, wil ik je alle sterkte wensen in jou huidige bizarre leven. Veel liefs, Ytske

     
  27. DonQuijotte

    september 1, 2015 at 10:32 pm

    Heel veel sterkte Irma.

     
  28. fenneee

    september 11, 2015 at 12:13 pm

    Dag Irma,

    De slechten worden beloond, de goeden gestraft. Zo lijkt deze wereld in elkaar te steken. Geef niet op Irma. Maarten is vrij, realiseer je dat goed. Djaya was al vrij. Neem je tijd en geef het een plekje. Een lichaam is vergankelijk, de ziel niet!

    Hartgroet, Nexus.

     

Reageren: what's on your mind?

 
