RSS

Vervolg AWBZ-claim (de ’70 miljard’)

31 Mrt

logo_banner de omkeringNaar aanleiding van ons radioprogramma van woensdag 23 maart jl. waarin we Rob Otten van ‘De Omkering’ in de uitzending hadden om uitgebreid te praten over de door ons opgebrachte 70 miljard euro die NIET is besteed aan AWBZ, zoals blijkt uit een rapport dat door Henk van Gerven (SP-kamerlid en oud-huisarts) naar buiten is gebracht, kom ik er nu op terug met het vervolg. Rob Otten vertelde dat ‘De Omkering’ bezig is om dat bedrag terug te vorderen. Al wat je daarvoor hoeft te doen is een door De Omkering opgestelde brief twee keer uit te printen en twee postzegels te plakken; daarna nog even een mail naar ‘de Omkering’ sturen, zodat ze je kunnen registreren opdat ze ook jouw belangen kunnen behartigen. Zie het artikel hier. (waar je ook dat radio-programma kunt terugluisteren).

De Omkering heeft nu een vervolgbrief geschreven, in antwoord op de schriftelijk verstuurde antwoord-brieven vanuit de belastingdienst aan alle indieners van die claim, en ze wijzen er nog even op dat, wanneer je deze brieven NIET hebt verstuurd -maar ook als je dat wel hebt gedaan, maar NIET daarna de mail met je gegevens hebt verstuurd naar ‘De Omkering’- zij jouw belangen in het vervolg-traject uiteraard niet kunnen behartigen. Degenen die dus alsnog mee wil doen en de brieven én de mail wil versturen, zodat zij jou wél mee kunnen nemen in dit proces, raden ze aan dit alsnog -per omgaande- te doen.

BERICHT VAN DE OMKERING:

Update AWBZ-claim. Datum 31 maart 2016

Onze brief die te downloaden is op onze website wordt momenteel door heel veel mensen gedownload en verstuurd naar het ministerie (Directoraat-Generaal Belastingdienst) en naar het Kabinet. Zowel door onze eigen leden als ook door veel mensen buiten de Omkering. Zoals bekend heeft het Directoraat het ook heel druk met het beantwoorden van deze brief. Veel mensen hebben inmiddels een antwoord ontvangen.

Een reactie op dit antwoord is al geruime tijd klaar. We hebben echter besloten deze brief (nog) niet te plaatsen op onze Facebookpagina’s en ook niet op onze site. We hebben ervoor gekozen om deze brief te versturen aan het Directoraat. Dit is gebeurd op 23 maart jl. Verstuurd per mail met ontvangst- en leesbevestiging en aangetekend per post. De ontvangstbevestiging per mail was diezelfde dag al binnen en 24 maart jl. werd de leesbevestiging gemaild door mevrouw Jacobs.

We willen eerst afwachten wat de reactie is van het Directoraat op deze brief. Pas dan gaan we bekijken wat de uiteindelijke vervolgstappen zullen worden.

Op dit moment is de kans groot dat we de Nederlandse Overheid zullen gaan dagvaarden. Bekeken wordt op welke manier we dat het beste kunnen doen. Er zal dan worden gehandeld namens alle indieners van deze claim. Vandaar dat ik het nog maar eens zeg: Stuur die claim op de manier zoals aangegeven in de toelichting op onze site. Wanneer de brief, zoals aangegeven in de toelichting, niet verstuurd wordt naar onze server, dan kunnen we deze mensen in een later stadium NIET vertegenwoordigen!

© De Omkering

De brief die zij nu hebben verstuurd kun je hier lezen. Let wel: ALLEEN LEZEN, dus NIET zelf versturen. Het antwoord daarop wordt dus eerst afgewacht.(UPDATE: het antwoord dat Rob Otten kreeg bestond uit een paar regels: de brief is inmiddels aan de minister-president overgedagen. Zie verder dit update-artikel).

Ik wil iedereen hiermee dus ook even op de hoogte brengen van de voortgang. A.s. zondag hopen we Rob Otten van De Omkering weer even in de uitzending te hebben, tussen 21.00 – 23.00 uur in het programma ‘Gewoon-nieuws’ op Finding Voices Radio voor de laatste ontwikkelingen. Heb je vragen, dan kun je deze eventueel hieronder stellen.

Ter informatie dus, waarvan akte.

© Irma Schiffers

Alle artikelen op deze site worden belangeloos geschreven ten bate van ‘hue-manity’ mogen gerepubliceerd worden, mits de bronnen worden gerespecteerd.

 

 

 
33 reacties

Geplaatst door op maart 31, 2016 in Economie, Politiek

 

Tags: , ,

33 Reacties op “Vervolg AWBZ-claim (de ’70 miljard’)

  1. Jopiek

    maart 31, 2016 at 8:28 pm

    Bedankt voor het artikel. En geweldig, die briefwisseling. Ik heb mijn brieven ook al verstuurd.

     
  2. Roos

    maart 31, 2016 at 9:53 pm

    Ik heb ook de brieven verstuurd, moet ik nog een mail versturen?
    Gr. Roos

     
  3. Mikkie

    april 1, 2016 at 11:03 am

    Ik wil wel maar ik heb er een behoorlijk beetje moeite mee dat al mijn gegevens(bsn) bij vreemde mensen op het buro ligt.

     
    • Irma Schiffers

      april 1, 2016 at 1:17 pm

      Je BSN nummer moet je altijd overal opgeven zodra iemand daarom vraagt, dus waarom zou je het in dit geval niet geven? Het ligt niet op straat en zij vertegenwoordigen jou en tienduizenden NL, als je het niet doorgeeft kunnen zij je niet ‘meenemen’ in de claim.

       
  4. onlyyou

    april 1, 2016 at 11:48 am

    Het gaat om megabedragen om dit verslindende koekiemonster te bevredigen?

     
  5. Paul

    april 1, 2016 at 9:53 pm

    Geweldig, vond de brief die ik kreeg al een afpoeier brief waar bewust de boel in werd verdraaid.
    En dit werd in inderdaad bevestigd, schitterend geschreven deze 4 pagina’s vullende brief.
    Hoop op vele medestanders die ook meedoen.
    Eindelijk een paar die bereidt zijn en de kennis hebben om die megamachine aan te pakken. I like it.
    Ik doe mee.
    En ja ach je bsn nummer op iemands bureau is zo erg nog niet als al je gegevens op servers ergens in de vs waar ik weet niet wat mee gedaan wordt.
    Nee dit is alvast een goed begin om op te staan.

    Weer goed bezig Irma.

     
  6. Jim Honk

    april 2, 2016 at 10:22 am

    Waar is de aangifte?? Het halve wetboek word er bij gehaald? Het is een ordinaire roof.

     
    • marta

      april 25, 2016 at 4:18 am

      Precies. Ik snap ook niet zo goed de manier waroop dit in elkaar gezet word. Aangifte doen is toch en eerste stap? Daarna snap ik niet dat ik een eerste brief zou moeten sturen met verwijzigen naar eerdere brieven. Ik heb toch de eerste brieven niet gestuurd??? Vind ook het eindelijk van de brief een beetje dreigen overkomen. Hoort dat zo?

       
  7. Gerrit Tienkamp

    april 2, 2016 at 11:16 am

    Dit is op Gerrit Tienkamp herblogden reageerde:

     
  8. Ruud van Eisden

    april 3, 2016 at 7:01 am

    Ik heb dus ook een reactie op mijn verstuurde brief gekregen waarin wordt geschreven in de alinea”s na de “verontschuldiging”:

    Verder stelt u dat uw brief niet als een verzoek om schadevergoeding moet worden gezien
    maar als een claim. De wettelijke basis voor deze “claim” vermeldt u echer niet.
    Mij is een dergelijke basis ook niet bekend.

    Gezien het vorenstaande bestaat er geen aanleiding om op mijn eerder standpunt terug te komen.

    Op eventuele nadere brieven van uw kant waaraan een afdoende onderbouwing ontbreekt, zal ik verder niet meer reageren.

    Voor de volledigheid merk ik nog op dat het Kabinet van de Koning uw brief ter verdere behandeling aan mij heeft overgedragen. Deze brief dient dan ook mede ter beantwoording van dat schrijven.

    Hoogachtend,
    De staatssecretaris van Financien,
    Namens deze,

    bla bla bla.

     
    • Irma Schiffers

      april 3, 2016 at 4:45 pm

      Ja, die brief kreeg ik gisteren ook, net als al die andere tienduizenden. Maar de reactie op hun nieuwe brief die namens ons is verstuurd heeft blijkbaar nog geen antwoord opgeleverd, dus die moeten we nu even afwachten ;-)

       
  9. Ruud van Eisden

    april 4, 2016 at 6:07 am

    Nou ja, in ieder geval niet te makkelijk maken, maar zo denken zij ook ;-)

     
  10. Ruud van Eisden

    april 16, 2016 at 1:49 am

    En nu? Ik hoor (lees) er verder niks meer over…

     
  11. Paul

    april 16, 2016 at 8:03 pm

    Is briefpost, dat gaat niet zo snel.
    En waarschijnlijk zullen ze de boel wel flink rekken.
    Dus geduld is een schone zaak :)

     
    • Irma Schiffers

      april 16, 2016 at 8:08 pm

      Ja dat is het… Het laatste kun je zien op de FB pagina van De-omkering. De brief is overhandigd aan de minister-president zelf…. Ze weten zich er geen raad mee, want het is behoorlijk waterdicht. Maar laten ze dat geld maar gaan halen bij al die belastingontduikers uit de Panama ‘Toilet’ Papers. Dan is iedereen ineens schatrijk ;-)

       
  12. Gerlind Annevelink

    april 19, 2016 at 3:14 pm

    Het punt is dat ik niet weet of die claim ook voor mij kan gelden, ik ben ook nog niet bekend met de inhoud van de brieven die ik dus kan opsturen.
    Punt is ook dat ik geen printer heb, middenin een financieel complexe scheiding, en daardoor verhuizing zit dus ik weet ff niet waar ik de tijd vandaan kan halen – de spirit hiervoor is er wel alleen vaak ben ik emotioneel-psychisch uitgeput van alles dat ik de spaarzame tijd die ik heb neem om te rusten = slapen – ik loop al jaren in de GGZ dus ik vermoed dat deze claim idd ook voor mij van toepassing is.
    Dusss…nu zit ik want ik weet niet dat ik nu kan doen om wél voor mezelf op te komen terwijl ik geen printer heb !
    Graag je reactie Irma.

     
  13. justfhish

    april 19, 2016 at 4:59 pm

    Hallo Irma, wil je mij ook helpen met deze printer oplossing?

    Groet en alvast bedankt.

    HK Chotesing

     
  14. Pipa

    april 20, 2016 at 11:52 am

    Dit is op kristallijnenpoortblog herblogd.

     
  15. Ruudzelf

    april 20, 2016 at 11:25 pm

    Dus ik ben verplicht om FB te hebben? Heb ik niet, wil ik niet, we worden al genoeg gecontroleerd!!!

     
    • Irma Schiffers

      april 20, 2016 at 11:27 pm

      Nee hoor, gelijk heb je. Daarom plaats ik het ook hier en is dit alleen bedoel voor mensen die FB hebben ;-)

       
  16. anda642

    april 22, 2016 at 8:17 pm

    Met veel dank voor alle genomen moeite, brief verstuurd , antwoord ontvangen en dit vervolg weer geplaatst op mijn NL WordPress !

     
  17. Peter van den Beukel

    april 25, 2016 at 10:59 am

    dus feitelijk geldt dit voor iedereen die een inkomen heeft en meebetaalt aan de AWBZ? ook uitkeringsgerechtigen? (wajong, bijstand?)

     
    • Irma Schiffers

      april 25, 2016 at 1:23 pm

      Ja, zolang je hebt meebetaald tot 2013, want over die periode gaat het.

       
  18. Jessica derks

    mei 9, 2016 at 8:07 pm

    Goedenavond,
    Kan ik de brief nog versturen?..

    Groeten Jessica Derks

     
  19. Alexander

    juli 13, 2016 at 4:36 pm

    Goede middag, ik heb de brief op 7 juli verstuurd en een afwijzing gekregen ivm onvoldoende onderbouwing. De site waarvan ik deze brief heb is inmiddels niet meer te bereiken en het nieuwe ook niet. Tevens is het erg stil op het Facebook account en ik ben eigenlijk benieuwd of er al wat meer nieuws is?

     

Reageren: what's on your mind?

 
